زمان انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۴ -

آیت‌الله لاریجانی در جمع مردم قائم‌شهر:

اروپایی شدن برای رسیدن به پیشرفت غفلت بزرگ است/ قوی بودن نظام اسلامی در برابر سایر نظام‌ها

رئیس قوه قضائیه گفت: نظام اسلامی ایران براساس معارف قرآنی شکل گرفت و کسانی که بر این باور هستند که باید اروپایی شویم تا پیشرفت کنیم یک غفلت بزرگ است.

به؛ گزارش سرای نور؛ آیت‌الله صادق‌آملی لاریجانی امشب در جمع مردم قائم‌شهر در سالن ورزشی تختی  این شهرستان با اشاره به اینکه در پشتوانه نظام‌های سیاسی در دنیا یک اندیشه نهفته است و نظام‌ها توانستند ادامه حیات بدهند، اظهار کرد: در چند سال اخیر انقلاب‌های رنگین مختلفی در سراسر دنیا به وجود آمده که از بنیان اساسی به دور هستند اما انقلاب اسلامی با داشتن یک اندیشه والا توانست نظام اسلامی را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه یک اندیشه فلسفی دینی و کلامی پشت نظام اسلامی وجود دارد، بیان کرد: انقلاب اسلامی براساس اندیشه و تفکر پی‌ریزی شد و در این راستا مردم توانستند نظام شاهنشاهی را از بین ببرند و نظام جمهوری اسلامی شکل بگیرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با ویژگی‌های مهمی اعم از تعالیم و معارف قرآنی پی‌ریزی شده است، و این انقلاب سبب تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور شد، ادامه داد: مردم در همه صحنه‌ها حضور معنوی و ارزشی دارند که این امر یکی از ویژگی‌های مهم نظام انقلاب اسلامی است و امروز نظام جمهوری اسلامی نسبت به هر نظام دیگر بسیار قوی‌تر است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف علمی از پیشرفت بسیاری برخوردار است، اضافه کرد: نظام اسلامی ایران براساس معارف قرآنی شکل گرفت و کسانی که بر این باور هستند که باید اروپایی شویم تا پیشرفت کنیم یک غفلت بزرگ است، بلکه این نظام براساس معارف اسلامی و قرآنی توانسته تاکنون به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کرده است.

لاریجانی در پایان با اشاره به اینکه این نظام با کاستی‌هایی مواجه است، گفت: باید در کنار یکدیگر مشکلات موجود را برطرف کنیم، تا کاستی‎ها قوت پیدا نکند

منبع:فارس

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ اسفند, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو