زمان انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۴ -

استان تهران غرق در ماتم و عزا/عزاداران فاطمی درحرم حضرت عبدالعظیم

شهرستان های استان تهران در حالی با آغاز ایام فاطمیه، غرق در ماتم و عزا شده که نقطه اوج برنامه های سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

به گزارش سرای نور؛ شهرستان های استان تهران در حالی با آغاز ایام فاطمیه، غرق در ماتم و عزا شده که نقطه اوج برنامه های سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

ب، شهرستان های استان تهران همزمان با آغاز ایام فاطمیه و در شب شهادت حضرت زهرا(س)، غرق در ماتم و عزاست و مردم نقاط مختلف استان تهران در سوگ شهادت مادر سادات به سر و سینه زده و اشک ماتم می ریزند.

مردم شهرستان های استان تهران در شب شهادت حضرت فاطمه(س) با پوشیدن پیراهن های مشکی و حضور در مساجد، حسینیه ها، امامزادگان واجب التعظیم و سایر امکان مذهبی به عزاداری پرداختند.

مراسم عزاداری شب شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان های ورامین، پیشوا، پاکدشت، قرچک، دماوند، فیروزکوه، پردیس، شمیرانات، اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان، شهریار، ملارد، شهرقدس و سایر نقاط استان تهران با شکوه خاصی برگزار شد.

برگزاری پرشور عزاداری آغاز فاطمیه در آستانه انتخابات هفتم اسفندماه

حضور نوجوانان و جوانان در مراسم عزاداری و سوگواری مادر سادات از جمله ویژگی های مراسم و برنامه های شب شهادت حضرت زهرا(س) بود که نشان از پیوند عمیق جوانان و نوجوانان ایران اسلامی با فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت داشت.

همچنین برخی از عزاداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در شب شهادت حضرت زهرا(س) با پخش خرما و چای از مردم پذیرایی می کردند.

برنامه های برخی نامزدهای انتخاباتی در شب شهادت حضرت زهرا(س)

در آسانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، بسیاری از ستادهای نامزدهای انتخاباتی در شب شهادت حضرت زهرا(س)، برخی از برنامه های روزهای گذشته خود را تعطیل کردند.

برخی از نامزدهای انتخاباتی همزمان با ایام فاطمیه بروشورها و برچسب هایی با نام حضرت زهرا(س) را در میان مردم توزیع می کردند.

همچنین برخی از نامزدهای انتخاباتی در شهرستان های استان تهران با برپایی مجالس عزاداری از مردم دعوت کردند که در این برنامه ها شرکت کنند.

حضور مردم نقاط مختلف استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

اگرچه برنامه ها و مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در نقاط مختلف استان تهران برگزار شد اما نقطه محوری این برنامه ها، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بود.

مردم از نقاط مختلف استان تهران در شب شهادت حضرت زهرا(س) خود را به قبله تهران رسانده و در مراسم آغاز ایام فاطمیه شرکت کردند.

همچنین برنامه های ویژه ای نیز متناسب با شهادت مادر سادات توسط آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای عزاداران و سوگواران فاطمی پیش بینی شده بود.

ایام فاطمیه زمینه شناخت سیره حضرت زهرا(س) را فراهم می کند

حجت الاسلام رضا غلامی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای بررسی سیره زندگی حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و تربیتی درس های بزرگی را به پیروان و همه مردم جهان داده اند که باید مورد مطالعه قرار بگیرد.

غلامی ادامه داد: اگر ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) مورد مطالعه دقیق قرار بگیرد، راه سعادت و نجات برای هر انسانی باز خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین تأکید کرد: نباید تصور شود که ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) مختص بانوان و زنان است بلکه بسیاری از درس های این وجود نورانی، همه انسان های عالم را در بر می گیرد.

وی بیان داشت: امروز جوانان و نوجوانان ما باید هر چه بیشتر با زندگی و سیره حضرت زهرا(س) مأنوس شده که این امر آینده سازان کشور را از بسیاری خطرات محافظت می کند.

درس بزرگ حضرت زهرا(س) عفت و حیا بود

حجت الاسلام حسن منتظری کارشناس مذهبی اظهار داشت: درس بزرگ حضرت فاطمه(س)، درس حیا و عفت بود.

وی افزود: در دامن وجود نورانی حضرت زهرا(س) است که شخصیت های بی نظیری همچون حسن و حسین(ع) پرورش پیدا می کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قرچک یاداور شد: نباید شناخت و معرفت زندگی حضرت زهرا(س) محدود به ایام فاطمیه شود بلکه این موضوع باید در طول سال محور زندگی همه ما قرار بگیرد

.منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ اسفند, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو