زمان انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ -

۵۰ میلیون صندلی برای سفرهای جاده‌ای

وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم گفت: امسال برای عید ۵۰ میلیون صندلی به منظور سفرهای جاده ای مردم در کل کشور در نظر گرفته ایم.

به گزارش سرای نور؛ عباس آخوندی امروز جمعه در جریان سفر به استان کرمانشاه به منظور افتتاح و بازدید از تعدادی پروژه عمرانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:   پروژه کمربندی غربی کرمانشاه به طول بیست و سه کیلومتر با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد و این پروژه کمک بسیار خوبی در جهت افزایش رفاه مردم کرمانشاه و روانی ترافیک و حفظ محیط زیست در داخل شهر خواهد داشت.

وی بیان کرد: اثر مهمتر کمربندی غربی این است که این ۲۳ کیلومتر جزیی از کریدور شمال به جنوب است و این پروژه از مهمترین پروژه های ایران است که از مرز بازرگان در شمال غرب ایران شروع می شود و به سمت ارومیه و میاندوآب به مرکز و به کرمانشاه می آید و از کرمانشاه  به سمت اهواز و بندر امام می رود.

آخوندی با اشاره به اهمیت این کریدور از جهت ارزش ملی و حمل و نقل گفت:  بخش عمده ای از تاریخ ایران در پروژه کریدور است بخش عمده ای از جمعیت بر کریدور زاگرس است از جهت داشتن منابع طبیعی آب و امکانات توسعه ای از بهترین  پروژه های ایران محسوب می شود از جهت منابع انسانی بهترین انسان ها و تاریخ تمدن ایران  در این کریدور است.

وی بیان کرد: از میان دوآب تا کرمانشاه ۴۵۰ کیلومتر است و تمام قطعات این ۴۵۰ کیلومتر تعیین تکلیف شده و به پیمانکاران واگذار شده است، بسیار مهم است که به سمت جنوب نیز پروژه بزرگراهی را از سمت کرمانشاه  به خرم آباد داشته باشیم تا مردم کرمانشاه بتوانند به جای قصرشیرین  و خسروی که به سمت عراق می روند از سمت خرم آباد به بنادر جنوب ایران  بروند لذا  ۶۰ کیلومتر بین هرسین و نورآباد، قطعه ای طراحی شده و مورد توجه قرار دادیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این کریدور نزدیک ترین خط ارتباط اروپا به سمت خلیج فارس است که از کرمانشاه عبور می کند این کریدور در کرمانشاه موقعیت بسیار استثنایی است از شمال به جنوب و هم از شرق به غرب است. کرمانشاه در کانون این دو کریدور بسیار مهم شرقی غربی و شمالی جنوبی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: من به کرمانشاه بسیار علاقه دارم از روزهای اول جنگ برای تشکیل ستاد پشتیبانی وارد کرمانشاه شدم و از آن زمان تاکنون مکرر به کرمانشاه آمدم، کرمانشاه در غرب ایران است و کلاً منطقه غرب بسیار با ارزش است و کرمانشاه همچون نگینی در این منطقه است و تمام ایرانیان به این منطقه افتخار می کنند.

آخوندی در خصوص پروژه راه آهن گفت: از جهت اتصال ریل، از ملایر تا کرمانشاه حدود ۱۷۰ کیلومتر ریل گذاری داریم و تا ایستگاه فیروزان ۶۵ کیلومتر ریل گذاری شده، از سمت فیروزان به کرمانشاه قریب به ۱۱۰ کیلومتر است که در ۵ جبهه همزمان در حال ریل گذاری هستیم از سمت کرمانشاه به سمت گاماسیاب ۱۱ کیلومتر انجام شده، کارگاه گاماسیاب نیز فعال شده تا از گاماسیاب به سمت کرمانشاه  ریل گذاری را داشته باشیم همچنین از فیروزان تا گاماسیاب  سه کارگاه ریل گذاری داریم که با سرعت بسیار خوبی کار در حال انجام است.

وی بیان کرد: خیلی امیدوارم که آن وعده ای که رئیس جمهور به کرمانشاه داشتند کمک کنیم تا تحقق پیدا کند در این شرایط که تنگنای مالی بسیار گسترده ای در کشور است و این پروژه با نفس در حال  انجام است و خوب پیش می رود.

آخوندی در خصوص راه های پاوه و اورامانات و پروژه های راهی این مناطق گفت: امیدواریم در سال ۹۶ گزارشات فنی این مهم تهیه شود و  مراجع قانونی آن طی شود و در جهت توسعه منطقه کمک کنیم.

وی در خصوص پروژه های حوزه هوایی گفت: در کرمانشاه پروژه بسیار مهم ۱۰۰ میلیارد تومانی را در نظر گرفتیم تا وضعیت استان را ارتقا دهیم مناقصه آن را برگزار کردیم و ارتقا سطح خدمات رسانی در حوزهکرمانشاه محقق می شود، هفته ای ۱۲۰ پرواز به سمت کرمانشاه داریم و نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

آخوندی گفت: خوشبختانه ما از امکانات بعد از برجام استفاده کردیم و قراردادی داشتیم که در تاریخ ملی ایران سابقه ندارد ۲۰۰ هواپیمای جدید را از معتبرترین و بزرگترین شرکت های دنیا خرید کردند بزرگترین قرارداد تجاری ایران است آمدن هواپیماهای جدید نویدی است برای اینکه مردم  خدمات هوایی بهتری را دریافت کنند.

وی افزود: ما در بحث پروازهای منطقه ای کار بسیار مهمی را انجام می دهیم قصد دارم ناوگانی باهواپیمایی کوچک داشته باشم تا در بین منطقه های مختلف ایران پرواز کند،  در ایران ۶۰ فرودگاه داریم که از این تعداد ۹ فرودگاه بیش از ۸۰ درصد پروازهای ایران رادارند و بقیه ۲۰ درصد و نشان می دهد از بقیه استفاده چندان خوبی نمی شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امسال برای عید ۵۰ میلیون صندلی برای سفرهای جاده ای مردم در کل کشور در نظر گرفتیم و در حوزه هوایی ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار صندلی پرواز داریم و رشد خیلی زیادی دارد.

آخوندی در خصوص زمان دقیق بهره برداری از پروژه راه آهن غرب در کرمانشاه گفت: تلاش ما این است که راه آهن طبق وعده رئیس جمهور  [ تا پایان دولت ] در اختیار مردم باشد، نکته مهم آن خرید ریل بود که حدود ۲۰۰۰ کیلومتر ریل تامین کردیم و عملیات اجرایی را انجام دهیم.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۷ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو