زمان انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۶ -

رئیس اتحادیه میوه و سبزی خبرداد؛

آغاز مرحله دوم تنظیم بازار میوه از سوم فروردین ۹۶

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از آغاز مرحله دوم تنظیم بازار میوه از سوم فروردین سال ۹۶ خبر داد و گفت: هم اکنون در مغازه‌ها میوه به اندازه کافی موجود است و نگرانی از این بابت نداریم.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از صدا و سیما، سیدحسین مهاجران با اشاره به افزایش قیمت یک یا دو میوه مثل موز افزود: قیمت موز یک ماه پیش هزار تومان افزایش یافته بود و بنا بر افزایش مجدد نبود؛ ولی متاسفانه توزیع کنندگان مجددا هزار تومان بر قیمت آن افزوده‌اند.

وی با بیان اینکه قیمت خیار نسبت به دیروز  ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است گفت: هم اکنون خرید و فروش سیب در میدان‌ها راکد است و پرتقال نیز به وفور در بازار موجود است؛ ولی پرتقال باکیفیت کم است.

مهاجران با بیان اینکه هم اکنون قیمت سیب باکیفیت ۵ تا ۶ درصد افزایش داشته است افزود: البته برخی سوپری‌ها که میوه سوا کرده می‌برند این سیب را تا ۷۵۰۰ در میدان‌ها خریداری کرده اند و اگر ظرف آن را نیز منظور کنیم مقداری به آن افزوده می‌شود.

به گفته مهاجران، قیمت ۸۰ درصد سیب های خوب که مصرف کننده شب عید خریداری کرده، نسبت به ماه قبل افزایش قیمت پیدا نکرده است و مغازه ها طبق فاکتور با ۳۵ درصد سود آن را عرضه می کنند و ممکن است برخی تخلف کنند.

وی افزود: هم اکنون ۸۰ درصد سیب سفید عرضه شده بر روی قیمت پایه ۵۰۰۰ تومان و سیب قرمز ۴۰۰۰ تومان توزیع شده است؛ البته در بازار کمبودی به لحاظ سیب نداریم و درمورد خیار هم مشکلی نداریم و موز همین یکی دو روز افزایش داشته اما همین یکی دو روزه نباید افزایش می‌یافت و تخلف است و امروز در میدان‌ها به ۶۰۰۰ تومان هم رسید.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱ فروردین, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو