زمان انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۶ -

افزایش ۸ درصدی تردد/ ۱۰ درصد ترددهای کشور در مازندران ثبت شد

رئیس مرکز مدیریت راه های مازندران گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال تا دوم فروردین بیش از یک میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده که این عدد حاکی از رشد هشت درصدی است.

به گزارش سرای نور؛ محسن هاشمی  اظهار داشت: از این یک میلیون تردد ثبت شده بیش از ۶۰۰ هزار تردد در ورودی های استان به ثبت رسیده که حاکی از این است که در این مدت استان در حال پذیرش و جذب مسافر و گردشگر بوده به نحوی که در حدود ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در استان اسکان پیدا کرده اند که با احتساب ضریب اشغال میانگین ۳.۵ چیزی در حدود ۷۰۰ هزار مسافر در استان مازندران حضور دارند.

وی افزود: همچنین ۵۰ در صد از ترددها در محورهای مواصلاتی مربوط به راههای ارتباطی جنوبی استان با استانهای البرز و تهران و مابقی در محورهای مواصلاتی شرق و غرب استان با استانهای گیلان و گلستان اتفاق افتاده است.

وی گفت: استان مازندران از ابتدای طرح نوروزی  ۱۰ درصد از تردد ثبت شده در کشور رو به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه سوم پر ترددترین استانهای کشور بعد از استانهای تهران و البرز است.

هاشمی اظهار داشت: پرترددترین محورهای استان هم از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۵ اسفند سال گذشته تا کنون رفت و برگشت محورهای قائمشهر – ساری، قائمشهر – بابل، بزرگراه آمل – بابل، بابل – بابلسر، آمل – محمودآباد، نکا – ساری، چالوس – عباس آباد و فریدونکنار – بابلسر بوده است و ساعت اوج تردد در محورهای استان بین ساعت ۱۶ الی ۱۹ در هر روز مشاهده شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های مازندران یادآور شد: به لحاظ ترکیب ترافیک در مجموع محورهای استان ۹۳ درصد ترددها مربوط به وسایل نقلیه سبک (سواری ها) یک درصد اتوبوس و ۶ درصد هم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

وی گفت: سرعت متوسط تردد در محورهای استان هم در این مدت ۷۴ کیلومتر بر ساعت بوده و بیش از ۲ درصد از کل ترددها با سرعت غیر مجاز انجام شده و همچنین نزدیک به ۲۴ درصد از وسایل نقلیه دارای تخلف عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی را داشته اند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو