زمان انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۶ -

نقشه‌های شوم دشمنان را با تقویت برنامه‌های فرهنگی می‌توان خنثی کرد

نقشه‌های شوم دشمنان را با تقویت برنامه‌های فرهنگی مانند راهیان نور می‌توان خنثی کرد و ارزش‌های انقلاب را به نسل جدید انتقال داد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،تاریخ هشت سال دفاع مقدس، گنجینه بزرگی است که ملت‌های آزاده جهان می ‌توانند با درک و تفکر در آن، توشه‌ای ارزشمند را به ارمغان ببرند و باید گفت رمز پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی، داشتن نیروی ایمان قوی و اخلاص بود و امروز نیز می‌توان با تأسی به همان، ارزش‌ها و باورها را به جامعه تحویل داد.
در این میان کار فرهنگی و ارزشی اردوهای راهیان نور چندسالی است که برای دانش آموزان و تمامی مردم با تلاش سپاه و با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و این یک حرکت بزرگ فرهنگی و مهم به شمار می رود که بدون شک می‌تواند آغازگر یک تغییر و تحول در دانش آموزان و نسل جوان جامعه باشد، تغییری که در جنگ نرم امروز بسیار حیاتی و ضروری است.
خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان با تقویت برنامه‌های فرهنگی مانند اردوهای راهیان نور و انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جدید صورت می‌گیرد و از سوی دیگر این اردوها فرصتی مهم برای «شناختن» است و امتیاز و فرصت طلایی است که شهدای هشت سال جنگ تحمیلی به عاشقانشان می دهند تا با خودشناسی به خداشناسی برسند.
احسان آزادی کارشناس مسائل فرهنگی و فعال رسانه‌ای اردوهای راهیان نور در گفت‌و‌گو با سرای نور، اظهارکرد: انتقال و گسترش فرهنگ شجاعت، فداکاری، از خودگذشتگی و رشادت به نسل‌های جوان از مهم‌ترین اهداف برپایی این اردوها است.
وی تصریح کرد: این اردوهای معنوی از مهم‌ترین شاخصه‌های ترویج فرهنگ شهادت در جامعه است و راهیان نور ورود به سرزمینی که عطر بهشت دارد و قداستش به سرزمین کربلای حسین می‌ماند.
این کارشناس مسائل فرهنگی با تاکید بر اینکه راهیان نور و حضور در این مناطق یعنی تداوم راه انقلابی گری، گفت: دنیای امروز صحنه جنگ و نبرد است و در گوشه و کنار این دنیا ناامنی و جنگ بیداد می کند، با این حال ایران اسلامی توانسته اقتدار و صلابت خود را حفظ کند.
آزادی افزود: رسیدن به این مرز از امنیت را مرهون و مدیون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی هستیم بنابراین باید با پاسداری و قدردانی از این موهبت‌ها یاد و نام شهدا را حفظ کنیم که یکی از راه‌های مهم رسیدن به این هدف استفاده از بستر راهیان نور است.
علیرضا عباسی مهندس معمار و دانشجویی که ۵ سال پیاپی در این اردوها حاضر با هزینه شخصی حاضر می‌شود، گفت: اردوهای راهیان نور یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کار فرهنگی جامعه است.
وی با بیان اینکه انسان‌ها با حضور در این مناطق در حقیقت نوعی آرامش را کسب می‌کنند، اظهار کرد: فقط زمانی می‌توانید این احساس را درک کنید که به این منطق صرف کرده باشید.
این مهندس معمار با بیان اینکه افراد با حضور در این مناطق، از لحاظ معنوی خود را پرورش می‌دهند، خاطرنشان کرد: به اعتقاد من یکی از وجه‌های اصولی انقلابی بودن، توجه ویژه به این مناطق است و آنهایی که بر طبل نفاق می‌زنند و این اردوها را مذمت می‌کنند از مشخصه‌های انقلابی بودن به دور هستند.
عباسی با اشاره به اینکه باید به این نکته توجه کرد که حضور در این مناطق نباید مورد سوء استفاده برخی سودجویان قرار بگیرد، گفت: متاسفانه عده‌ای برای تطهیر چهره ظاهری‌شان خود را در این مناطق و با این شهدا پیوند می‌زنند غافل از آنکه خداوند به همه چیز آگاه است.
وی در پایان با بیان اینکه روحیه ایثار و شهادت با حضور در این مناطق تقویت می‌شود، گفت: مسئولان در تمامی دولت‌ها باید به این موضوع به عنوان یک نکته استراتژیک نظام بیاندیشند و نسبت به هر چه با شکوه برپا شدن این اردوها کوتاهی نکنند.

 
به گزارش سرای نور، هر سال که می‌گذرد شور و شوق مردم به ویژه جوانان برای حضور در این مناطق بیش از گذشته می‌شود و حتی در زمان عید نوروز که همه تمایل به حضور در کنار خانواده خود را دارند، بسیاری از افراد با حضور در این مناطق علاوه بر بیعت با شهدا، به آراستگی معنوی باطن خود نیز می‌پردازند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ فروردین, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو