زمان انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۶ -

۶۸۸۶ نفر در انتخابات شوراها در مازندران ثبت نام کردند

رئیس ستاد انتخابات مازندران شمار ثبت نام کنندگان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی را در استان شش هزار و ۸۸۶ نفر اعلام کرد.

به گزارش سرای نور؛  علیرضا یونسی اظهار داشت: پنج هزار و ۸۱۰ نفر در حوزه روستایی و هزار و ۷۶ نفر در حوزه شهری ثبت نام کردند و از مجموع ثبت نام کنندگان، ۳۳۰ نفر بانوان و شش هزار و ۵۵۶ نفر معادل ۹۵.۲۲ درصد آقایان هستند.

وی افزود: بیشترین رنج سنی که در دوره پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند، بین ۳۵ تا ۴۰ ساله و بیشترین تحصیلات مقطع لیسانس و سوادخواندن و نوشتن است و در مجموع دو هزار و ۸۶۴ نفر سواد خواندن و نوشتن، هزار و ۶۰۴ نفر دیپلم، ۴۸۱ نفر فوق دیپلم، هزار و ۴۲۹ نفر لیسانس، ۴۶۴ نفر فوق لیسانس، ۲۱ نفر دکترا و ۲۳ نفر حوزوی هستند.

وی با بیان اینکه در مازندران برای حوزه های شهری ۳۱۶ شهری و ۱۹۶ نفر علی البدل منتخب خواهند شد اظهار داشت: در مجموع ۱۰ هزار و ۷۹۶ به عنوان اعضای شورای اصلی و علی البدل از سوی مردم در انتخابات منتخب خواهند شد.

یونسی، با عنوان اینکه تعداد شهرهای با شوراهای ۹ نفره را چهار شهر، پنج شهر دارای شوراهای هفت نفره و مابقی دارای شوراهای پنج نفره خواهند بود، ادامه داد: چهار هزار و ۱۱۵ شعب اخذ رای نیز در استان پیش بینی شده که نسبت به دوره قبل ۳۳۰ صندوق افزایش را نشان می دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران گفت: تعداد اعضای شورای شهر استان نسبت به دوره قبل ۲۴ درصد کاهش یافته است و مسن ترین داوطلب برای انتخابات شوراها در استان ۸۱ ساله و جوانترین ۲۵ ساله است.

یونسی ادامه داد: از مجموع ثبت نام کنندگان انتخابات شوراها دو هزار و ۴۴ نفر سابقه عضویت در شوراها را دارا هستند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۴ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو