زمان انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۶ -

صهیونیستها با استفاده از مزدوران خود «مازن فقهاء» را ترور کردند

عضو ارشد حماس تاکید کرد که مازن فقهاء از فعالترین مردم در زمینه ارتباط با اهالی کرانه باختری بود و بر همین اساس نیز صهیونیستها احساس خطر کردند و مزدوران خود را برای ترور وی به کار گرفتند.

به گزارش  سرای نور،صهیونیستها با استفاده از مزدوران خود «مازن فقهاء» را ترور کردند

«مازن فقهاء» اسیر آزاده فلسطینی که به موجب عملیات تبادل اسرا در سال ۲۰۱۱ آزاد و به غزه تبعید شده بود، روز جمعه ترور شد. وی از ساکنان شهر طوباس در کرانه باختری بود که به موجب عملیات تبادل اسرا در سال ۲۰۱۱ از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد و به نوار غزه تبعید شد.

دشمن صهیونیستی فقهاء را به دست داشتن در عملیات های مقاومتی در جریان انتفاضه قدس متهم کرده بود. فقهاء در عملیات قهرمانانه صفد در واکنش به ترور شیخ صلاح شحاده دست داشت. در این عملیات ۸ اسرائیلی به هلاکت رسیدند. رژیم صهیونیستی او را به ۹ مرتبه حبس ابد محکوم کرده بود اما در نهایت به موجب عملیات تبادل اسرا در سال ۲۰۱۱ ( قرارداد شالیت) از زندان آزاد و به غزه تبعید شد.

همچنین در دسامبر سال ۲۰۱۳ روزنامه عبری زبان هاآرتص مدعی شد که جنبش  حماس بار دیگر شاخه نظامی خود در کرانه باختری را فعال سازی کرده است اما این بار آن را از طریق اسرای آزاده به موجب عملیات تبادل اسرا در سال ۲۰۱۱ از نوار غزه مدیریت می کند که یکی از این افراد مازن فقهاء می باشد.

در همین راستا، با «محمود الزهار» از اعضای ارشد جنبش حماس درباره ابعاد ترور مازن فقهاء گفتگو کردیم که شرح آن در ادامه می آید.

*درباره ارتباط شهید «مازن فقهاء» با حماس و همکاری وی با این جنبش در زمینه مقاومت توضیحی بفرمائید.

وی در ابتدا از طریق مسجد با جنبش حماس آشنا شد و بعدها از طریق دانشجویی روابط خود را با حماس ادامه داد و در نشست های مربوط به دانشجویان نیز شرکت داشت. پس از آن وارد زمینه مقاومت در برابر اشغالگران شد و در عملیات حمله به صهیونیست ها حتی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شرکت داشت.

وی به حبس ابد محکوم شد و چند سال هم زندانی بود ولی در قرارداد آزادگان از زندان خارج شد اما این آزادی مشروط به دوری وی از کرانه باختری بود. شهید مازن فقهاء از فعالترین مردم در زمینه ارتباط با اهالی کرانه باختری بود و بر همین اساس نیز صهیونیستها احساس خطر کردند و بلاشک مزدوران خود را برای ترور وی به کار گرفتند.

* آیا ترور شهید مازن فقهاء به معنای پایان دوره آرامش نسبی در نوار غزه است؟

دوران آرامش به صورت ۱۰۰ درصدی در غزه برقرار نبوده است. از سوی مقابل حملاتی صورت گرفته است و ما نیز واکنش هایی داشته ایم. بنابراین نمی توانیم بگوییم که آرامش و یا آتش بس از بین رفته است اما آنچه که مشخص است، این اقدامی آشکار است که نیازمند پاسخ است.

از سوی دیگر ناظر رژیم اسرائیل نیز اخیرا در گزارش خود تمام گروه های رده بالای این رژیم در زمینه های امنیتی، نظامی و سیاسی را به کوتاهی در برابر مقاومت محکوم و تصریح کرد که مقاومت توانست وضعیت امنیتی اسرائیل را به صورت خوب مورد هجوم قرار دهد.

* آیا اسرائیل قادر است از طریق ترور شخصیت های فلسطینی، اراده مقاومت را بشکند؟

اگر اسرائیل قادر به شکست اراده مقاومت بود، در جنگ های قبلی این کار را می کرد ولی موفق نشد. اسرائیل در سال ۲۰۰۸ و همچنین ۲۰۱۲ حتی نتوانست وارد یک وجب از اراضی ما شود بلکه از سوی دیگر در جنگ سال ۲۰۱۴ میلادی تعدادی از صهیونیست ها به اسارت درآمدند.

* در صورت اثبات دست داشتن صهیونیست ها در ترور مازن فقهاء، واکنش حماس چه خواهد بود؟

طبیعتا اسرائیل خودش به صورت مستقیم چنین کاری نمی کند بلکه گروهی از مزدوران را به کار می گیرد. دستگاه های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل همکاری می کنند و رئیس این تشکیلات می گوید که این همکاری مقدس است! بر همین اساس اولین چیزی که باید کشف شود، جاسوسانی است که در راستای موفقیت این جنایت فعالیت کردند.

پس از آن باید درباره عوامل پشت پرده این جنایت تحقیق کنیم. در رابطه با شیوه واکنش نشان دادن به این جنایت نیز به دلایل امنیتی نمی توانم چیزی بگویم و پس از اینکه به این جنایت پاسخ دادیم، روش ما مشخص خواهد شد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ فروردین, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو