زمان انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۶ -

افزایش ۵درصدی ظرفیت ریلی/ جابجایی روزانه ۴۰ هزار مسافر تهران-مشهد

مدیرکل راه‌آهن شمالشرق(۱) از افزایش پنج درصدی ظرفیت ریلی کشور خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۴۰ هزار نفر مسافر طی ایام نوروز در مسیر تهران-مشهد جابجا می شوند.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از روابط عمومی راه آهن شمالشرق، فرشاد زادخور با بیان اینکه ستاد نوروزی راه‌آهن شمال شرق(۱) از ۲۵ اسفند لغایت ۱۶ فروردین سالجاری به‌صورت ۲۴۴ ساعته فعال است، ابراز داشت: در مسیر تهران-مشهد، تردد نزدیک به ۹۰ رام قطار رفت‌وبرگشت پیش بینی شده است که روزانه بیش از ۴۰ هزار نفر مسافر را در این مسیر جابجا می کند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش خدمات رفاهی بیشتر به مسافران عزیز، مرخصی‌های کارکنان بخش‌های فنی و مرتبط با قطارها تا ۲۰ فروردین‌ماه سال ۹۶ لغو و روسای ادارات به‌صورت ۲۴ ساعته و نوبت‌های در گردش طی ۲۰ روز طرح سفرهای نوروزی را پوشش می‌دهند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) با اشاره به خدمات ایستگاهی انجام شده برای سفرهای نوروز ۹۶ افزود: همه ایستگاه‌های دارای مساجد، مجدد تجهیز و سایر امکانات آن‌ها نیز مورد مرمت و نوسازی قرار گرفته است.

زادخور از توسعه ۵۰ درصدی مساجد در شبکه خطوط این ناحیه خبر داد و ابراز داشت: در حال تجهیز ایستگاه‌های سمنان، دامغان، شاهرود، آزادور به سیستم‌های مکانیزه شامل پله‌برقی و آسانسور هستیم و امیدواریم این پروژه ها تا پایان فصل بهار به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به برنامه‌های سال آینده این ناحیه خاطرنشان کرد: برنامه ما برای سال آینده در راستای افزایش شبکه و گسترش سیستم‌های کنترل دیجیتالی با هدف کاهش زمان سرفاصله قطارهای مسافری (هدوی) به ۲۰ دقیقه برای عبور از مبادی مختلف در مسیر تهران-مشهد است.

وی با توجه به سفرهای نوروزی خطاب به حاشیه‌نشینان خطوط ریلی تاکید کرد: توصیه می‌شود هم‌وطنان ساکن حاشیه شهرها از ورود به حریم راه‌آهن خودداری کنند تا شاهد هیچ‌گونه حادثه برخورد قطار و عابر نباشیم و شادکامی عید نوروز به تلخی تبدیل نشود.

مدیرکل راه‌آهن شمالشرق(۱) بابیان اینکه تلاش ما بر ایجاد ظرفیت برای انتقال مسافر از جاده بر روی ریل است، گفت: سال گذشته در این راستا پنج درصد افزایش ظرفیت در راه آهن را شاهد بودیم.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۵ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو