زمان انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۶ -

اماکن متبرکه کشورمیزبان ۹ میلیون و۵۰۰ زائر ومسافر شدند

حجت الاسلام شرفخانی رئیس ستاد مرکزی طرح نوروزی آرامش بهاری سازمان اوقاف از بازدید ۹میلیون و۵۰۰زائر ومسافر نوروزی از امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در پنج روز نخست تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با بازدید از ستاد مرکزی  این طرح نوروزی   با  تشریح  اهم دستاوردهای این طرح  ملی  در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور اظهار داشت: خدمت رسانی مطلوب به زائران ومسافران نوروزی  اماکن متبرکه با همکاری بیش از ۳۰ هزار نفر از کارکنان سازمان اوقاف ٬ خادمان ٬متولیان و هیأت امنا در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور از ۲۵ اسفندماه آغاز  وتا ۱۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: کارکنان خدوم ادارات مختلف سازمان اوقاف وامور خیریه تحت پوشش قرارگاه طرح نوروزی آرامش بهاری با پیگیری و نظارت مستمر خود تاکنون توانسته اند کارنامه قابل قبولی از خود ارائه و رضایت مردم را در نخستین هفته فعالیت نوروزی کسب کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آمار  بازدید زائران و مسافران نوروزی از اماکن متبرکه افزود : بر اساس آمارهای دریافتی از سراسر کشور، استان های قم با بیش از دو ملیون و ۱۰۰ هزار نفر، فارس با یک میلیون و ۵۰ هزار نفر، اصفهان با ۹۵۰ هزار نفر، مازندران با بیش از ۸۰۰ هزار نفر، خوزستان با ۷۰۰ هزار نفرو البرز با نیم میلیون نفر بیشترین تعداد حضور زائران ومسافران  در امامزادگان و بقاع متبرکه  را به خود اختصاص داده است.

شرفخانی بیشترین آمار اسکان در امامزادگان و بقاع متبرکه در سراسر کشور را در پنج روز  نخست اجرای طرح آرامش بهاری مورد اشاره قرار داد و افزود: بیشترین آمار اسکان مسافران نوروزی در سراسر  در کشور با ۳۵۰ هزار نفر به ترتیب متعلق به استان های اصفهان با ۳۵ هزار نفر، سمنان ۳۳ هزار نفر، خراسان جنوبی ۳۲ هزار نفر، لرستان ۲۵ هزار نفر، فارس ۲۰ هزار نفر، بوشهر ۱۶ هزار نفر، و کهگیلویه و بویر احمد ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفراست .

رئیس ستاد مرکزی طرح نوروزی آرامش بهاری تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح آرامش بهاری یکی از ویژه برنامه های نوروزی سازمان اوقاف است؛ استقبال خوبی از این طرح در سال های اخیر شده است و برنامه های متنوعی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور در ایام تعطیلات نوروزی در نظر گرفته شده است که پاسخگویی به سوالات شرعی ، برپایی خیمه های معرفت، اقامه نماز جماعت، ایستگاه مشاوره وقف  و… از ویژه برنامه های این طرح است.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: یکی از ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری برپایی خیمه های معرفت در بیش از ۷۹۳ امامزاده و بقاع متبرکه است که شاهد حضور اقشار مختلف مردم  در این خیمه ها هستیم .

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت های متنوع در خیمه های معرفت خاطرنشان کرد: غرفه هایی که در این خیمه ها دایر شده است عبارت از غرفه مشاوره و پاسخگویی به سوالات و شبهات شرعی، کودک و نوجوان و چند رسانه ای است که از سوی روحانیون اعزامی از قم اداره می شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۶ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو