زمان انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۶ -

ایران خواستار پایان بخشیدن هرچه سریعتر به جنگ و خونریزی در یمن شد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درسالگرد حمله نیروهای موسوم به ائتلاف به رهبری عربستان به یمن ضمن محکوم کردن این تجاوز ، خواستار پایان بخشیدن هرچه سریعتر به جنگ و خونریزی در آن کشور شد.

به گزارش سرای نور؛ دراین بیانیه آمده است: درحالی دو سال از آغاز تجاوز و یک جنگ نافرجام و ویرانگرعلیه مردم و کشور یمن می گذرد که به اعتراف مقام ها و سازمانهای بین المللی تا کنون هزاران نفر ازجمله زنان و کودکان، قربانی این جنگ خانمانسوز شده و بیش از ۱۸ میلیون شهروند یمنی نیازمند کمک های انسانی گردیده و ۸ میلیون نفر از جمله کودکان در شرف سوء تغذیه، قحطی و گرسنگی قرار گرفته اند.

نابودی عمدی زیرساخت های این کشور فقیر با شعار دروغین بازگرداندن امید و بمباران مستمرمراکز درمانی و آموزشی یمن به عنوان دیگر نتایج این جنگ ظالمانه است. بی تردید استمرار این وضعیت نه تنها برای هیچ یک از کشورهای منطقه سودی نخواهد داشت بلکه موجب بی ثباتی و ناامنی در منطقه شده است.

خلاء قدرت به وجود آمده بر اثر جنگ و درگیری نظامی در یمن زمینه مناسبی را برای رشد پدیده خطرناک تروریسم و افزایش فعالیت گروههای تروریستی در نقاط مختلف این کشور فراهم کرده که این امر صلح، ثبات و امنیت منطقه و جامعه بین المللی را مورد تهدید قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر طرح چهار ماده ای خود مبنی بر توقف هرچه سریعتر جنگ و خونریزی، ارسال کمک های انسان دوستانه و رفع محاصره ظالمانه اقتصادی و انسانی مردم یمن، آغاز گفتگوهای سیاسی و تشکیل دولت وحدت ملی، از جامعه جهانی دعوت می کند تلاش و اقدامات خود را برای کاهش درد و رنج مردم یمن به ویژه کودکان و زنان آن کشور افزایش دهد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۶ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو