زمان انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ -

هرکشوری به ایران نگاه چپ کند تودهنی محکم می‌خورد

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه تاکنون به هیچ کشوری تجاوز نکرده و نخواهیم کرد، گفت: هر کشوری که بخواهد به این آب‌وخاک نگاه چپ کند تودهنی محکمی به او زده و خواهیم زد.

به گزارش سرای نور؛ آیت الله سید احمد خاتمی در نماز جمعه امروز تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در سال جاری و در خطبه های نماز جمعه بنا دارم درباره سبک زندگی دینی صحبت کنم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: طی سفارش و دستور قرآن، مؤمنین باید به صورت جمعی به دشمن یورش ببرند لذا هر مؤمنی باید به صورت دائم آمادگی داشته باشد.

وی گفت: رزمایش های نظامی ما در راستای تقویت بنیه نظامی بر اساس دستورات دینی است و از ابتدای انقلاب تاکنون به هیچ کشوری تجاوز نکرده و نخواهیم کرد.

خاتمی تاکید کرد: اما هر کشوری که بخواهد به این آب و خاک نگاه چپ کند تو دهنی محکمی به او زده و خواهیم زد.

وی تهاجم فرهنگی را خطرناک تر از تهاجم نظامی دانست و با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در این خصوص گفت: باید توجه داشت که جنگ فرهنگی از جنگ نظامی سخت‌تر است و از داخل جامعه را پوک و منهدم می‌کند. جوانانی که با فضای مجازی سر و کار دارند باید این خطر را احساس کنند و تا خطر احساس نشود، مقابله شکل نمی‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مسئولین فرهنگی، حوزه‌های علمیه، وزارتخانه‌های فرهنگی و سازمان‌های تبلیغی باید وارد میدان شوند و مسئولین فرهنگی باید دقت کنند که فقط دین است که می‌تواند در برابر این تهدیدات ایستادگی کند. آنچه غرب نامش را فرهنگ می‌داند، الزاماً فرهنگ نیست و ضدفرهنگ است. نباید به بهانه شادی جوانان، ضدفرهنگ و ضد دین به جامعه تزریق شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران درخطبه دوم با تبریک میلاد امام باقر (ع) و حلول ماه رجب گفت: این ماه مقدمه ورود به ماه شعبان و ماه رمضان است و باید آنرا قدر دانست.

وی با توصیه نمازگزاران به انجام اعمال مستحبی ماه رجب مانند روزه، نماز، اعتکاف و استغفار افزود: این کارها مهیا شدن برای حضور در ماه میهمانی خداست.

خاتمی به سال جدید و فرارسیدن نوروز هم اشاره کرد و گفت: ما در نوروز خدا را یاد می‌کنیم و این متفاوت از نوروزی است که ترامپ و اوباما منافقانه به ملت ایران تبریک گفتند و در همین حال علیه مردم ما توطئه می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نام گذاری سال ۹۶ به نام سال تولید و  اشتغال اظهار کرد: اگر قرار است تولید و اشتغال در این کشور رونق پیدا کند، ۷ الزام دارد؛ ابتدا اینکه مدیران متدین، انقلابی و جهادی باید وارد عرصه اقتصادی شوند، از طرفی امنیت سرمایه‌گذاری باید تأمین شود، همچنین توجه به صادرات و توسعه طرف‌های صادراتی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: از دیگر الزامات رونق تولید و اشتغال، جلوگیری از واردات بی‌رویه و حرام تلقی کردن واردات کالاهایی است که مشابه داخلی دارد. همچنین باید از ورود کالاهای قاچاق از مبادی ورودی کشور جلوگیری شود. از سوی دیگر تولید کالای باکیفیت و فاخر و توجه ترجیح مردم به مسئله تولید داخل در برابر تولید خارجی قابل توجه است.

خاتمی در ادامه تصریح کرد: همه می‌دانیم که دشمنان با حربه اقتصادی به مصاف مردم ما آمده‌اند و برای مقابله با جنگ اقتصادی، آمادگی اقتصادی نیاز است و آن اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بارها به آن تأکید کردند.

وی گفت: نامگذاری‌های سال اولاً مشخص کردن نیاز جامعه و کشور و ثانیاً تعیین کننده سمت و سوی مسئولان و مردم است که مقام معظم رهبری امسال بر روی اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال تأکید کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرارسیدن روز جمهوری اسلامی تصریح کرد: زمانی که جمهوری اسلامی شکل گرفت دو تز بر دنیا حکومت می کرد یکی حکومت کمونیستی شرق و دیگری حکومت لیبرال دموکراسی غرب در این شرایط مردم تز سوم یعنی مردم سالاری دینی را مطرح کردند و این تاکیدی است که نه می توان جمهوریت را از آن جدا کرد و نه اسلامیت را.

وی اظهار داشت: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و جشن بزرگ انقلاب است. جمهوری اسلامی موفقیت مردم‌سالاری دینی را در برابر نظام‌های کمونیستی و لیبرال‌دموکراسی غرب نشان داد و توانست در برابر ۶ کودتا و هزاران توطئه پیروز شود.

آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به انتخابات های پیش رو افزود: باید با تمام توان برای تقویت نظام اسلامی تلاش کنیم و هرجا لازم است حاضر شویم؛ از جمله انتخابات ریاست جمهوری و شوراها.

وی از کاندیداها و هواداران‌ آنها خواست که تبلیغاتشان در شأن جمهوری اسلامی و با رعایت صداقت، اخلاق و قانون مداری باشد و از تخریب و توهین و تهمت و بی انصافی بپرهیزند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش تصریح کرد: این روزها ایران‌هراسی بازار داغی پیدا کرده و دولت آمریکا می‌خواهد قانون تحریم موشکی و سپاه را به سنا ببرد از طرفی دولت عربستان و اردن با یک دروغ بیانیه مشترک علیه ایران صادر می‌کنند و بحرین که کشورش زندان مردم خود است، می‌گوید یک گروه مسلح مرتبط با ایران کشف کرده است. آنها از حاکمیت اسلام عدالت و ضدظلم نگرانند و غربی‌ها همچنان به دنبال غارت مردم ایران هستند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

آیت الله خاتمی با اشاره به سفر روحانی به روسیه اظهار داشت: یکی از سیاست‌های خارجی نظام ما روابط صلح آمیز با دول غیر محارب است و روسیه در شرایط کنونی مصداق دول غیر محارب به شمار می‌رود و ما در عرصه‌های بین المللی با یکدیگر هم افزایی داریم.

وی تأکید کرد: درب‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی به روی ۲ دولت رژیم غاصب صهیونیستی و دولت محارب آمریکا بسته است اما با آنهایی که بخواهند رابطه متقابل و عادلانه داشته باشند ارتباط داریم و سفر مسئولان ما به روسیه هم در همین راستا است.

آیت الله خاتمی با اشاره به برگزاری اجلاس سران عرب در اردن آنرا با دو افتضاح همراه دانست و گفت: افتضاح اول آنها این بود که به سمت رسمیت شناختن دولت غاصب صهیونیستی رفتند و افتضاح دوم ادعای مالکیت جزایر سه‌گانه بود که لکه ننگی برای این اجلاس به شمار می‌رود. این جزایر ایرانی بوده و ایرانی خواهد ماند و هر کس بخواهد به آنها دست درازی کند تو دهنی محکمی می‌خورد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مقاومت مردم یمن در برابر جنایات سعودی‌ها قابل تحسین است، اظهار کرد: در این مدت ۳۲ هزار نفر در این کشور شهید و زخمی شده‌اند، این جنایات یک مباشر دارد که آن دولت سفاک اسراییلی است و یک محرک مثل دولت آمریکا که برای عربستان سلاح می‌فرستد و یک مشوق دارد که آن سکوت سازمان‌های بین المللی است. دولت سعودی بیش از این کارنامه‌ خود را  سیاه نکند و دست از وحشی‌گری و آدم‌کشی بردارند و به مذاکره و گفت‌وگو روی بیاورند وگرنه روز به روز منفورتر می‌شوند و شعار مرگ بر آل سعود فراگیرتر خواهد شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۱ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو