زمان انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ -

نزدیک به ۶۰ میلیون نفر شب اقامت در نوروز ثبت شد

معاون گردشگری کشور گفت: بیش از ۵۹ میلیون نفر شب اقامت و بیش از ۹۴ میلیون بازدید از مراکز گردشگری در طول ایام نوروز به ثبت رسیده است.

به گزارش سرای نور؛ نشست خبری اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر بیش از ظهر امروز چهاردهم فروردین ماه در سالن «فجر» میراث فرهنگی برگزار شد.

در این برنامه مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: امسال ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی از نیمه آذرماه، کار خود را آغاز کرده است. همچنین امسال با توجه به ثبت جهانی نوروز و مشارکت ۱۲ کشور، جشن جهانی نوروز در روز ششم فروردین ماه برگزار شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: نوروز امسال شاهد مشارکت سمن ها و گروه های مختلف در فعالیت های خدماتی و فرهنگی بودیم و از ظرفیت فرهنگی استان ها و اپراتورها نیز استفاده کردیم. ما امسال شاهد بودیم که بسیاری از استانها از معبر به مقصد تبدیل شدند. همچنین روستاها و اقامتگاه های بومی نیز با اقبال خوبی از سوی مردم روبرو شده بودند. بیش از ۵۰۰ جشنواره بهاری در سراسر کشور، بسترساز حضور و اقامت طولانی مدت شده بود. امسال نیز شاهد سفرهای هدفمند از سوی مردم بودیم و این موضوع موجب خوشنودی ما شد.

رحمانی موحد بیان کرد: از ۲۷ اسفندماه تا روز ۱۳ فروردین سال ۹۶، ۵۹ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۶۷۸ نفر شب اقامت، آمار مجموع اقامت کنندگان بوده است. ۹۴ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۳۲۱ مورد نیز آمار بازدید گردشگران از مراکز گردشگری بوده و ۷۰ هزار و ۶۸۳ مورد بازدید نظارتی انجام شده است. یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۷۹۳ خانوار، چهار میلیون و ۷۰هزار و ۸۵۳ نفر و ۱۰ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۷۷ نفر آمار پذیرش و اسکان موقت آموزش و پرورش بوده است.

وی گفت: امسال شاهد اقامت کمتر گردشگران در مدارس بوده ایم. ۴۱هزار و ۳۰۰ تماس با سامانه ۰۹۶۲۹ گرفته شده که از همه این تماس ها، ۲۱۹ مورد تماس آن شکایت بوده است.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: یکی از عوامل عمده تاثیبر گذار در سفرهای نوروزی تغییرات آب و هوایی بود که تاثیر جدی روی سفرهای طولانی مدت داشت که آن را به سفرهای کوتاه مدت تبدیل کرد. مردم ترجیح دادند که به استان های همجوار سفر کنند. همچنین در این مدت حادثه ای که برای اعضای ستاد اتفاق افتاده باشد نداشتیم به جز شهادت دو مامور نیروی انتظامی تهران که حین عملیات در ایام تعطیل به شهادت رسیدند.

معاون گردشگری کشور درباره آمار گردشگران در دو جزیره کیش و قشم گفت: در جزیره کیش با ۱۸ درصد رشد مسافر هوایی روبرو بودیم اما در بخش دریایی به دلیل بسته شدن یک هفته ای مسیرها، این تردد کاهش داشته است اما در مجموع  ۸ درصد رشد سفر به کیش در ایام نوروز وجود داشت. در جزیره قشم با رشد ۵۰ درصدی مسافرت های هوایی و رشد ۲ درصدی سفرهای دریایی روبرو بودیم.

در ادامه این برنامه مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: ۴۸۴۱ مورد عملیات از ۲۵ اسفندماه تا امروز صبح انجام شده که بیشترین عملیات در استان های مازندران، فارس و اصفهان انجام شد. ۸۳ هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات این سازمان استفاده کردند. ۳۹۰ عملیات رها سازی انجام شده و ۲۳۴۸ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند. همچنین ۱۸ هزار و ۹۷۵ نفر در ۵۳۰ پایگاه اسکان اضطراری داشته اند.  همچنین ۴۷۶ سوت پرواز، توسط امداد هوایی انجام شده که ۳۸۰ ساعت را شامل می شد و ۷۷ مصدوم از این طریق به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی خاطر نشان کرد: با سیل و آبگرفتگی در ۱۵ استان مواجه شدیم که به ۸ هزار نفر امداد رسانی انجام شد. برف و کولاک نیز ۱۱ استان را درگیر کرد.

نوری معاون اورژانس کشور نیز در این برنامه اعلام کرد: از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه، ۱۶۶ هزار و ۷۲۸ مأموریت انجام شده است که ۳۰ هزار و ۳۶۳ مورد آن اعزام به بیمارستان در موارد تصادفی بود. تصور می کنیم سال خوبی به لحاظ حوادث شروع نشده است چون حوادث ترافیکی زیاد بود. ما در ایام عید سعی کردیم طرح کنترل سکته مغزی و قلبی را انجام دهیم.

غلامی معاون سازمان راهداری و ایمنی جاده ها نیز گفت: ۶ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۶۳۴ نفر آمار کل مسافران جابجا شده توسط حمل و نقل عمومی جاده ای بوده است. ۴۵۷ هزار و ۹۰۹ تردد از پایانه های مرزی «ورودی» و ۴۷۶ هزار و ۹۲۱ تردد از پایانه های مرزی «خروجی» انجام شده است. حدود ۱۷ میلیون مسافر نیز در بخش ریلی، هوایی و زمینی جابجا شده است. در این مدت بیش از ۹۰ هزار نفر از مرزهای جاده ای ورود و خروج داشته اند که نسبت به سال گذشته با ۱۸درصد افزایش روبرو بوده است.

وی اظهار داشت: بیشترین ترددها از مرزهای مهران، بازرگان، آستارا، بیله سوار، جلفا و نخجوان بوده است. همچنین ۶۳۷ مجتمع رفاهی در طول راه ها، خدمات رسانی می کرده اند. ۶۶۰ راهدار خانه ثابت و سیار با ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر راهدار خدمت رسانی انجام دادند.

غلامعلی نماینده سازمان تعزیرات حکومتی در این برنامه گفت: ۵۸ هزار و ۳۸۳ فقره پرونده در شعب ثابت و سیار از ۲۸ بهمن ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۹۶ رسیدگی شده است که ۱۷ هزار و ۷۷۷ مورد آن بازرسی های انجام شده مشترک با سایر دستگاه های نظارتی بوده است. بیشترین پرونده رسیدگی شده مربوط به استان تهران با ۱۳ هزار و ۲۷۴ فقره و کمترین پرونده رسیدگی شده مربوط به استان خراسان جنوبی با ۲۷۹ فقره پرونده بوده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو