زمان انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ -

واردات پوشاک منوط به اخذ نمایندگی از برندهای اصلی شد

مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت از اجرای دستورالعمل واردات پوشاک خبر داد و گفت : از این پس واردات پوشاک به کشور تنها به شرط اخذ نمایندگی رسمی با شرایط این دستورالعمل امکانپذیر است.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از وزارت صنعت،  افسانه محرابی  با اشاره به دستورالعمل ابلاغی ۱۷ شهریور ماه سال ۹۵ وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه واردات پوشاک افزود : طبق این دستورالعمل پس از سه ماه عملا باید کلیه کسانی که گواهی فعالیت صنعتی دارند  ولی خودشان را با این دستورالعمل مطابقت نداده اند گواهینامه شان باطل می شد.

وی اضافه کرد : از زمانی که سه ماه  فرصت این دستورالعمل تمام شد در راستای اجرای این دستورالعمل ۲۱۸ ردیف تعرفه (H’S) و همچنین ۱۶۲ کد متناظر(ISIC) را به دفتر امور اصناف اعلام کردیم وآنها هم  به دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اعلام نمودند.

محرابی تصریح کرد : با بررسی های مرکز امور اصناف و پیگیری های ما مشخص شد که هیچکدام از فروشگاههای عرضه تولیدات پوشاک برندهای خارجی نمایندگی اصلی آن شرکتها نیستند، اما از طرفی موانعی بر سر راه اجرای این دستورالعمل وجود داشت و این در حالی بود که اتحادیه تولید و صادرات  پوشاک و انجمن پوشاک بسیار  پیگیر اجرای آن بودند که نهایتا کارگروه نظارت بر پیگیری واجرای دستورالعمل براساس دستور وزیر تشکیل شد.

وی یاد آور شد : با پیگیری های مجدد مهندس نعمت زاده و دستور تشکیل کارگروه  نظارت بر پیگیری و اجرای این دستورالعمل در حال حاضر مدتی است که این تعرفه ها نیز مشخص و برای اجرایی شدن دستورالعمل واردات پوشاک به گمرک  نیزاعلام شده است.

محرابی تصریح کرد: طبق ماده ۳ دستورالعمل ابلاغی وزیر صنعت، معدن و تجارت، حدود ۲۰ درصد مقدار وارداتی که در یک سال وارد کشورشده، باید از طرف شرکت خارجی یا نماینده اش به صورت  سرمایه گذاری مشترک با تولید کننده داخلی یا برون سپاری  یا سرمایه گذاری به تنهایی از سوی تولید کننده خارجی در کشور صورت گیرد و نیز ۵۰ درصد این مقدار هم باید صادر شود.

وی با بیان اینکه اکنون  دو برند از برند های مشهور پوشاک خواستار عملیاتی کردن ماده ۳ و سرمایه گذای در ایران هستند.

افزود: برندهایی که در ایران با قیمتهای پایین تولیدات خود را عرضه می کنند تولیدات خارج از فصل خود را  به فروش می رسانند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۵ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو