زمان انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ -

اعمال ضوابط دشوار برای واردات گوشت به کشور

مدیر کل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور گفت: ناظرین بهداشتی این سازمان بر تمامی مراحل تولید گوشت قرمز در کشور برزیل نظارت می‌کنند.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از سازمان دامپزشکی، مسعود محمدیان در رابطه با موضوع نظارت بهداشتی بر واردات گوشت از کشور برزیل اعلام کرد: طبق قانون سازمان دامپزشکی و آیین نامه‌های اجرایی آن، در صدور مجوز بهداشتی واردات گوشت؛ مطالعه کتابخانه‌ای از کشور مبداء واردات به عمل آمده و در صورت تأیید موضوع، بررسی میدانی از آن کشور توسط کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد:نتیجه بازدید میدانی در کمسیون واردات بررسی می‌شود و در صورت مثبت بودن شرایط، الزامات بهداشتی واردات جهت تأیید به مرجع ذیصلاح دامپزشکی کشور مبداء واردات، ارسال می‌گردد.

محمدیان  افزود: پس از تأیید این الزامات، مجوز بهداشتی واردات ارائه می‌شود و شروع تولید منوط به حضور مستمر ناظربهداشتی دولتی وناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های مورد تأیید است ضمن اینکه ناظر بهداشتی بر تمام مراحل تولید (اعم از بازرسی قبل از کشتار، حین کشتار، بعد از کشتار و  بارگیری) نظارت دارد.

مدیر کل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کشورهایی که به ایران صادرات گوشت قرمز دارند، عنوان کرد: در حال حاضر از ۲۱ کشور مبداء واردات مطالعه کتابخانه‌ای به عمل آمده و این کشورها برای صادرات  گوشت قرمز (گوشت گوساله یا گوسفند) به ایران تأیید شده‌اند ضمن اینکه از بین این کشورها برای ۱۱ کشور مجوز بهداشتی صادر شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: از محموله‌های وارده به کشور در مرزهای ورودی پس از کنترل مدارک، آزمایشات لازم به عمل آمده و در صورت انطباق با دستورالعمل‌های اعلامی این محموله‌ها ترخیص می‌شوند.

محمدیان اضافه کرد:در کشور برزیل نیز مثل سایر کشورها روند واردات با حضور ناظرین مستقر بهداشتی و شرعی صورت می‌گیرد و به تمام مراحل تولید مطابق دستوالعمل‌ها و ضوابط نظارت دارند؛ با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر خلاف سایر کشورها در کشتارگاه های خارج از کشور ناظرین بهداشتی مستقر دارد،  گوشت‌های وارداتی به کشور به جهت نظارت‌های بهداشتی لازم توسط ناظرین بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور مورد تأیید است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۶ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو