زمان انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ -

بررسی موضوع ریزگردها توسط سازمان ملل/اجلاس در ایران برگزار می‌شود

رئیس سازمان محیط زیست کشور از بررسی موضوع ریزگردها در نشست سازمان ملل و در کشور ایران خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ معصومه ابتکار عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه در شورای اداری لرستان گزارشی پیرامون اقدامات مختلف در حوزه محیط زیست توسط دستگاه ها خواهیم داشت، اظهار داشت: محیط زیست یک موضوع فرا بخشی بوده و بخش های مختلف هر کدام مسئولیت ها و تکالیفی دارند.

وی با بیان اینکه ارزیابی و بررسی از نحوه پیشرفت برنامه ها ارائه خواهد شد، گفت: همچنین بازدید ها و دیدار با تشکل ها و فعالان محیط زیست و دانشگاهیان را خواهیم داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: هدف اصلی بیشتر بررسی وضعیت محیط زیست و اقدامات دولت در این عرصه در لرستان است.

ابتکار در ادامه سخنان خود به وضعیت ریزگردهای عربی و احیاء جنگل های کشور  اشاره کرد و بیان داشت: بیشترین گرد و غباری که به لرستان وارد می شود از خارج از کشور و به طور عمده از  عراق است.

وی با بیان اینکه در این راستا مذاکراتی را از سال ۹۲ با دولت عراق داشته ایم و همکاری و هماهنگی هایی با دولت عراق بوده تا کانون های گرد و غبار داخل عراق را مهار کنند، گفت: شرایط عراق، ناامنی و بی ثباتی داخل کشور عراق عملا مشکلات زیادی را فراهم کرده اما اخیر دوباره مذاکرات را از سر گرفته ایم و خواسته ایم اقدامات عملی را برای مقابله با کانون های گرد و غبار و احیاء تالاب های داخل عراق صورت گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه همچنین دولت اقدامات خوبی برای طرح موضوع گرد و غبار در سطح بین المللی داشته است، گفت: در حال حاضر موضوع گرد و غبار یکی از مسائل مهم برای سازمان ملل بوده و سازمان ملل اولین نشست بین المللی خود را در رابطه با گرد و غبار در ایران برگزار خواهد کرد.

ابتکار با بیان اینکه در این اجلاس جامعه جهانی را نسبت به اهمیت موضوع و نسبت به لزوم همکاری دنیا در این رابطه مطرح خواهیم کرد، گفت: برای منطقه زاگرس نیز برنامه هایی با همکاری سازمان جنگل ها و مراتع برای مناطق حفاظت شده داریم و برای ما نیز جنگل های بلوط تا حدی اهمیت داشته که اولین جلسه شورای عالی محیط زیست دولت یازدهم به موضوع جنگل های بلوط پرداختیم.

وی گفت: علاوه بر این برنامه خاصی برای توسعه پایدار منطقه زاگرس داریم که در آن حفاظت از مناطق مختلف زاگرس و طبیعت این منطقه در کنار توجه به معیشت های پایدار و جوامع محلی که سازگار با محیط زیست و طبیعت این منطقه باشد را اجرا می کنیم.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۶ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو