زمان انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ -

۲۲ روستای مازندران در دوره پنجم شورا نخواهند داشت

رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه در دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستاها ۴۵ روستا فاقد شورا بودند گفت: این شمار در دوره پنجم به ۲۲ روستا کاهش می یابد.

به گزارش سرای نور؛ علیرضا یونسی رستمی اظهار داشت: ۲۵۷ نفر از داوطلبان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا انصراف دادند که ۱۸۵ نفر در شهر ها و ۷۲ نفر در روستا ها انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران با بیان اینکه در این دوره ثبت نام بانوان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا افزایش داشت، افزود: این افزایش نشان از اشتیاق بانوان در امور کار های شهر و روستا است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه سن داوطلبان نسبت به دوره قبل افزایش یافت، ادامه داد: در این دوره دارندگان مدارک تحصیلی بیشتر بود که در مدرک کارشناسی ارشد ۱۰۰ درصد افزایش و مدرک دکترا ۳۰ درصد افزایش داشتیم.

یونسی با بیان اینکه در این دوره ۳۱۶ نفر در این دوره از اعضای اصلی شورای اسلامی شهر ثبت نام کردند، ادامه داد: هفت هزار و ۸۲۴ نفر از اعضای اصلی شورای اسلامی روستا ثبت نام کردند و در دوره گذشته ۴۵ روستا فاقد شورای اسلامی بودند که در این دوره ۲۲ روستا به حد نصاب نرسیدند و انتخابات در این ۲۲ روستا برگزار نمی شود.

یونسی با اشاره به اینکه از هر ۱۸۰ نفر یک نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند، ادامه داد: بیشتر از ۷ نفر در شورای اسلامی شهر ها برای یک صندلی شورا رقابت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در اختیار گذاشتن هرگونه امکانات دولتی به داوطلبان ممنوع بوده و خاطیان مجرم شناخته می شوند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۷ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو