زمان انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ -

بیش از ۹هزار مددجوی تحت حمایت زیرچتر بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی

کریمی اصل گفت: ۸۲میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال بابت حق بیمه تأمین اجتماعی برای بیش از ۹هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در سال۹۵ پرداخت شد.

به گزارش سرای نور؛ علی کریمی اصل، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه بانوان سرپرست خانوار سنین ۳۵ تا ۵۰ سال مشمول دریافت خدمات بیمه تأمین اجتماعی هستند، اظهار کرد: بهره‌مند شدن از خدمات بیمه اجتماعی گامی بلند در جهت توانمندی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت است؛ پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان با هدف تأمین آتیه و بهره‌مندی آنها از مستمری بازنشستگی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۹ هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان در استان تحت پوشش بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند، گفت: هشت هزار و ۵۳۸ نفر از این مددجویان را بانوان سرپرست خانوار با کمتر از ۵۰ سال سن و مابقی را مددجویان مجری طرح‌های اشتغال و خودکفایی تشکیل می‌دهند.

کریمی اصل با بیان اینکه حق بیمه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به صورت دوره‌ای در قالب بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۸۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بابت حق بیمه تأمین اجتماعی برای بیش از ۹ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در سال ۹۵ پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران تأکید کرد: بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال و آقایان با حداقل سن ۶۰ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: طرح تحت پوشش قرار دادن مددجویان زیر چتر بیمه‌ای تأمین اجتماعی حدود ۱۰ سال است که در این نهاد به اجرا درآمده و تاکنون ۱۴هزار و ۶۸۷ نفر از مددجویان تحت حمایت در استان از مزایای و مستمری بازنشستگی برخوردار شده‌اند.

کریمی اصل به دیگر مزایای بیمه سازمان تأمین اجتماعی همچون خدمات درمانی، از کار افتادگی اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه بیمه‌های تأمین اجتماعی موجب توانمندی پایدار خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد می‌شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۹ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو