زمان انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ -

بررسی احتمالات قهرمانی پرسپولیس در لیگ شانزدهم/ یک برد و یک جام!

شانزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر در شرایطی به هفته های پایانی خود نزدیک شده است که به نظر می رسد پرسپولیس می تواند یک قهرمانی زودهنگام را رقم بزند.

به گزارش سرای نور؛ هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر درحالی به پایان رسید که پرسپولیس توانست با پیروزی برابر پیکان تا حدود زیادی قهرمانی اش در لیگ برتر را قطعی کند. این پیش بینی در شرایطی رقم خورد که استقلال برابر گسترش فولاد به تساوی رسید و تراکتورسازی هم به صبا باخت.

موقعیت سه تیم اول جدول
با نتایجی که تیم های دوم و سوم جدول رده بندی کسب کردند عملا این فرصت را در اختیار پرسپولیس قرار دادند که با یک پیروزی دیگر عنوان قهرمانی لیگ شانزدهم را به خود اختصاص دهد. شاگردان برانکو در پایان هفته بیست و ششم با ۵۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارند.

استقلال تهران با وجود اینکه یک روز زودتر از تراکتورسازی بازی کرد و برابر گسترش فولاد به تساوی رضایت داد اما شاگردان امیر قلعه نویی با شکست سنگینی که روز جمعه برابر صبای قم متحمل شدند بازهم در رده سوم باقی ماندند. حالا استقلال با ۴۸ امتیاز دوم است و تراکتورسازی با ۴۷ امتیاز سوم است.

* پرسپولیس یک پیروزی می خواهد
پرسپولیس با تیم دوم ۱۱ امتیاز و با تیم سوم ۱۲ امتیاز اختلاف دارد و با توجه به اینکه چهار بازی دیگر باقی مانده و این دیدارها ۱۲ امتیاز دارد، در صورتیکه شاگردان برانکو بتوانند در دیدار با ماشین سازی به پیروزی برسند قهرمانی خود در لیگ را قطعی خواهند کرد. سرخپوشان حتی با یک تساوی دیگر هم می توانند قهرمان شوند چرا که تفاضل گل بسیار خوبی(۱۱+) نسبت به استقلال دارند.

* بازیهای باقی مانده سه تیم 
در چهار هفته باقی مانده دیدارهایی برگزار خواهد شد که نقش تیم پدیده در آنها پررنگ است چرا که هر سه تیم باید با پدیده بازی کنند. ضمن اینکه دیدار استقلال و تراکتورسازی هم معادلات زیادی را حل خواهد کرد.

بازیهای تراکتورسازی:
– پدیده مشهد – تراکتورسازی تبریز
– تراکتورسازی – استقلال تهران
– سپاهان اصفهان – تراکتورسازی
– تراکتورسازی – نفت تهران

بازیهای پرسپولیس:
– ماشین سازی – پرسپولیس
– پرسپولیس – پدیده مشهد
– پرسپولیس – ذوب آهن اصفهان
– سیاه جامگان – پرسپولیس

بازیهای استقلال:
– استقلال – صبای قم
– تراکتورسازی – استقلال
– پدیده مشهد – استقلال
– استقلال – سپاهان اصفهان

* جشن قهرمانی در تبریز؟
در صورتیکه پرسپولیس بتواند در هفته بیست و هفتم برابر تیم قعرنشین ماشین سازی به پیروزی برسد جشن غیررسمی قهرمانی را در ورزشگاه یادگار امام برپا خواهد کرد. حتی در صورت تساوی هم سرخپوشان می توانند جشن قهرمانی بگیرند اما اگر پرسپولیس ببازد و استقلال دیدار برابر صبای قم را با پیروزی پشت سربگذارد جشن با تعویق خواهد افتاد.

* شاید قهرمانی در ورزشگاه آزادی
شرایط تیم ماشین سازی که گزینه اول سقوط به لیگ دسته اول به شمار می رود به گونه ای است که شاید بتوان شکست را برای سرخپوشان متصور شد. اگر پرسپولیس ببازد و استقلال صبا را شکست دهد همه چیز به دیدارهای هفته بیست و هشتم کشیده خواهد شد. در این هفته پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باید با پدیده مقابله کند و استقلال و تراکتورسازی با هم بازی کنند.

به نظر می رسد سرخپوشان می توانند در ورزشگاه آزادی با حمایت هوادارنشان پدیده را شکست دهند و جشن باشکوه تری را برای قهرمانی برپا کنند. البته اگر فرض را بر شکست پرسپولیس برابر پدیده و پیروزی استقلال برابر تراکتورسازی بگیریم بازهم قهرمانی سرخ ها به تعویق خواهد افتاد. این معادله می تواند تا هفته پایانی ادامه داشته باشد و فقط در صورتی که استقلال یکی از دیدارهایش را ببازد، پرسپولیس با شکست در همه دیدارهایش هم قهرمان می شود.

* پرسپولیس می تواند رکورد بزند
از زوایه ای دیگر که نزدیک به واقعیت نیز هست، در صورتیکه پرسپولیس به روند نتیجه گیری خوبش در چهار هفته باقی مانده لیگ ادامه دهد و ۱۲ امتیاز دیگر بگیرد رکورد جدیدی را به ثبت خواهد رساند و با ۷۱ امتیاز عنوان قهرمانی لیگ شانزدهم را به خود اختصاص خواهد داد که یک رکورد سخت برای تکرار شدن است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۹ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو