زمان انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ -

تسهیلات ویژه برای سربازان غایب و مشمولان

بنابر اطلاعیه سازمان نظام وظیفه، مشمولان مشغول خدمت و سرباز فراری ها می توانند از قانون جریمه مشمولان غایب استفاده کنند.

به گزارش سرای نور؛ سربازان حین خدمت که قبل از اعزام به خدمت سربازی و تا تاریخ ۲۹ اسفند ۹۵ بیش از ۸ سال غیبت داشته باشند در شمول این مقررات قرار می گیرند.

مثال۱: مشمول متولد ۱۵ اسفند سال ۶۷ که در تاریخ ۳۱ خرداد ۸۵ موفق به اخذ دیپلم شده و پس از آن نیز ادامه تحصیل نداده است؛ چنانچه از تاریخ ۱۹ آبان ۹۳ مشغول به خدمت شده باشد، غیبت وی از ۱/۱۲/۸۵ محاسبه شده و تا تاریخ ۱۹/۸/۹۳ دارای بیش از ۸ سال غیبت خواهد بود و در شمول  این معافیت قرار  می گیرد.

سربازان حین خدمت در صورتی که به خدمت اشتغال دارند، پس از احراز شرایط و گذراندن مراحل رسیدگی، از خدمت ترخیص خواهند شد.

سربازان  فراری

سربازان فراری که از آخرین تاریخ فرار از خدمت آنان بیش از ۸ سال گذشته باشد و تاکنون نیز مشغول به خدمت نشده باشند، در شمول این مقررات قرار خواهند گرفت، لازم به توضیح است که مدت فرار آنان تا پایان سال ۹۵ محاسبه می شود.

سربازان فراری که از آخرین تاریخ فرار از خدمت آنان بیش از ۸ سال نگذشته باشد در صورت اشتغال و یا عدم اشتغال به خدمت، غیبت آنان از زمان ورود به غیبت تا پایان سال ۹۵ محاسبه خواهد شد و چنانچه از زمان ورود به غیبت آنان تا پایان سال ۹۵ بیش از ۸ سال بوده، در شمول معافیت قرار خواهد گرفت.

مثال۲: مشمول متولد ۵ تیر ۶۸ با مدرک تحصیلی سوم دبیرستان که در تاریخ ۱۹ مرداد ۸۵ با غیبت به خدمت اعزام و در تاریخ ۲۲ دی ۸۹ از خدمت فرارکرده، در این صورت غیبت وی از آخرین تاریخ مهلت معرفی (۱۹/۴/۸۶) تا تاریخ پایان سال ۹۵ بیش از ۸ سال بوده و در شمول معافیت قرار خواهد گرفت.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۹ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو