زمان انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ -

اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک همچنان در هیات دولت

اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک همچنان در مرحله بررسی و تصویب در هیات دولت به سر می برد تا پس از گذر از این مرحله و جهت اجرا، ابلاغ رسمی شود.

به گزارش سرای نور؛ سه ماه پیش بود که اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک پس از اصلاح نهایی توسط تیمی مشترک از نمایندگان این کمیته و وزارت ورزش، توسط وزارت ورزش در اختیار اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و همکاران وی در هیات دولت قرار گرفت تا در این مرحله نیز مورد تصویب و تائید قرار گیرد.

در واقع رسیدگی و تصویب در هیات دولت، آخرین مرحله از بررسی اساسنامه اصلاحی کمیته ملی پارالمپیک به حساب می آید. بعد از آن است که با توجه به قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک، اساسنامه جدید قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک، روز ۲۸ مهرماه سال گذشته پس از تصویب در مجلس و تائید شورای نگهبان، توسط رئیس جمهوری ابلاغ رسمی شد. در همین قانون ابلاغی حداکثر سه ماه فرصت داده شد تا اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک تهیه شده و به تصویب هیات وزیران برسد.

کمیته ملی پارالمپیک هم رسیدگی به این مسئله یعنی اصلاح اساسنامه بر اساس قانون انتزاغ را خیلی زود در دستور کار خود قرار داد. به همین منظور کمیته ای مشترک با حضور نمایندگان کمیته ملی پارالمپیک همراه با نمایندگان وزارت ورزش در امور فنی و حقوقی و امور مجلس تشکیل شد. این کمیته طی یک ماه و نیم کار متوالی، تدوین و اصلاح اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک را تا مرحله ارائه به وزارت ورزش جهت تائید مدیریت این وزارتخانه پیش برد. البته پروسه بررسی اساسنامه اصلاحی در وزارت ورزش چند هفته طول کشید و بعد از آن در اختیار هیات دولت قرار گرفت.

حالا جدا از زمانی که برای تهیه اساسنامه جدید و بررسی آن در وزارت ورزش سپری شد، بیشتر از سه ماه از ارسال اساسنامه اصلاحی به هیات دولت می گذرد و طی این مدت هیچ واکنشی مبنی بر تائید یا رد اساسنامه ارسالی دیده نشده است. اینکه چرا بررسی و تصویب اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک در مرحله آخر اینقدر طولانی شده، مشخص نیست اما آنچه اهمیت دارد اینکه طبق قانون انتزاع، باید حداکثر طی سه ماه، اساسنامه جدید پارالمپیک تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسید، ولی با وجود گذشت بیش از ۶ ماه هنوز این اتفاق نیفتاده است!

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۲ فروردین, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو