زمان انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ -

امنیت انتخابات خط قرمز کشور است

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه امنیت انتخابات خط قرمز کشور است، گفت: مردم به اخبار کانال های غیر رسمی اعتماد نکنند.

به گزارش سرای نور؛ حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور در جمع خبرنگاران شرکت در انتخابات را وظیفه همه دانست و گفت: اگر اشخاص، احزاب، جریان یا گروهکی  با رفتارشان امنیت انتخابات را برهم بزند مطمئن باشید با قاطعیت تمام قانون برایشان اعمال شده لذا تلاش ما این است تا از هرگونه نا امنی در ایام انتخابات جلوگیری شود.

وی افزود: در فضای مجازی عده ای به نام های مختلف فعالیت می کنند اگر کاندیداها فعالیت های غیر رسمی این گروه ها را اعلام نکنند و تکذیبیه ندهند با آنها برخورد خواهد شد چرا که آنها مسئولیت دارند. در سیستم مشخص شده هر کاندیدایی اگر می خواهد در فضای مجازی فعالیت کند و به تبلیغ بپردازد باید مشخصات دقیق کانال و کدهای مربوطه را برای ما ارسال کند و ادمین های کانال ها باید طبق قانون به ما معرفی شوند در غیر اینصورت فعالیت آنها غیرقانونی است.

ذوالفقاری ادامه داد: مردم به بیانیه و اطلاعیه هایی که از کانال های غیر رسمی منتشر می شود اعتماد نکنند. برای مثال ممکن است در فضای مجازی عده ای اعلام کنند کاندیدایی انصراف داده و یا به نفع دیگری کنار رفته باشد این مسائل تنها در صورتی صحت دارد که از کانال مشخص شده و رسمی منتشر شود.

معاون امنیتی وزیر کشور اظهار داشت: امنیت انتخابات خط قرمز کشور است و همه مسئولان روی اولویت امنیت تاکید دارند لذا هر خطی و جریانی که بخواهد امنیت انتخابات را خدشه دار کند به شدت مقابل آنها می ایستیم و با آنها برخورد می کنیم. از طرفی در فضای مجازی منشور اخلاقی، ملاحظات کشور و امنیت ملی تعین شده و همه موارد آن به فرمانداری های سراسر کشور اعلام شده تا به کاندیداها اعلام شود.

وی در پایان گفت: فضای نقد با فضای تخریب متفاوت است و در قانون نیز برای تخریب کنندگان کشور جرائم مشخص شده و در ستادهای مشخص به تخلفات رسیدگی و برخورد خواهد شد. کاندیداها در چهارچوب قانون و اخلاق رقابت های انتخاباتی را دنبال کنند تا یک انتخابات منطقی و قانونی در کشور داشته باشیم.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۲ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو