زمان انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ -

پوتین از حمایت ناتو از حملات آمریکا به سوریه انتقاد کرد

رئیس جمهوری روسیه از حمایت اعضای ناتو از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه انتقاد کرد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از راشاتودی، پوتین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی میر گفت: «واکنش اعضای ناتو به حمله آمریکا به سوریه چه بود؟ همه آنها مثل ابلهان [به علامت تایید] سر تکان دادند. مدارکی که اثبات می کند دولت سوریه پشت این حملات قرار داشت، کجا هستند؟ هیچ جا سندی وجود ندارد. در مورد نقض قوانین بین الملل چه؟ شکی نیست که این قوانین زیر پا گذاشته شده اند.

پس از حمله موشکی آمریکا به یکی از پایگاه های هوایی سوریه موسوم به الشعیرات، اعضای ناتو از این اقدام آمریکا استقبال کردند. این اولین حمله مستقیم آمریکا به مواضع نیروهای دولتی سوریه از آغاز بحران داخلی در این کشور است.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو گفت: رژیم سوریه مسئول حادثه پیش آمده است. «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه نیز در اظهاراتی مشابه، بشار اسد را به عنوان مسئول تحولات جدید معرفی کردند.

ارتش آمریکا روز جمعه به پایگاه هوایی الشعیرات در جنوب ادلب حمله موشکی کردند و چندین جنگنده ارتش سوریه را از بین بردند. بهانه این حمله، ادعاهای ثابت نشده ای بود که معارضان سوری نسبت به استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط ارتش سوریه منتشر کرده بود.

نگاه منطقی به این ادعا، کذب بودن آن را نشان می دهد زیرا در زمان حمله شیمیایی، نیروهای سوری دست بالا را در اکثر نبردها داشته اند و اساسا نیازی به استفاده از چنین سلاحهایی نداشتند، به خصوص آنکه حساسیت جهانی نسبت به چنین حملاتی بالا بوده و بسیار دور از ذهن است که اسد بخواهد بهانه های جدیدی به دشمنانش بدهد.

گفتنی است روسیه نسبت به هرگونه حمله به سوریه در آینده، به آمریکا هشدار داده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۳ فروردین, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو