زمان انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ -

استقلال بیشترین گل زده را دارد سپاهان بیشترین گلزن

لیگ برتر در حالی به هفته بیست و هفتم رسیده است که تیم های مختلف آمار جالبی در گلزنی از خود بر جای گذاشته اند و ۱۲ بازیکن خارجی برای تیمهایشان گلزنی کرده اند.

به گزارش سرای نور؛ لیگ برتر از ایستگاه بیست و ششم خود هم عبور کرد و تکلیف اغلب تیم ها در بالا و پایین جدول مشخص شده است. به نوعی که قطعا می‌توان گفت سه تیم بالای جدول پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی هستند و تیم دیگری شانس حضور در بین سه تیم بالای جدول را ندارد. همچنین می‌توان گفت در این مسابقات قهرمانی سرخپوشان و سقوط ماشین سازان تقریبا مسجل شده است.

* ۱۵۸ گلزن در ۲۰۸ بازی

در این مسابقات تا پایان هفته بیست و ششم ۲۰۸ بازی برگزار شده و در این تعداد بازی ۴۳۷ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده است و معدل ۲/۱ گل برای هر بازی به جا مانده است. در این میان سهم تیم استقلال با زدن ۳۹ گل بیشتر از سایر تیم هاست و ماشین سازان تبریز هم با ۱۷ گل زده کمترین سهم را در گلزنی داشته‌اند.

* طارمی، انصاری و منشا

این تعداد گل در کل توسط ۱۵۸ بازیکن به ثمر رسیده است که در بین این تعداد بازیکن مهدی طارمی با ۱۴ گل زده بیشترین سهم را در بین ۱۵۸ گل زن در لیگ برتر دارد و بعد از وی نیز ساسان انصاری با ۱۳ و گادوین منشا با ۱۲ گل در رده های بعدی قرار گرفته‌اند.

* ۱۲ گلزن خارجی

در شانزدهمین دوره لیگ برتر ۱۲ بازیکن خارجی موفق به گلزنی شده‌اند که با کم کردن این تعداد از مجموع گلزنان، می‌بینیم ۱۴۶ بازیکن ایرانی در بین گلزن‌های لیگ برتر وجود دارد. بهترین گلزن خارجی لیگ برتر گادوین منشا، مهاجم نیجریه ای تیم پیکان است که این بازیکن همچنان برای آقای گلی در لیگ برتر شانس دارد. همچنین پریرا، مهاجم برزیلی تیم گسترش فولاد تبریز با زدن ۹ گل برای این تیم دومین گلزن خارجی در لیگ برتر است.

* سپاهان با بیشترین گلزن

تیم سپاهان اصفهان که با ۳۳ گل زده چهارمین خط حمله قدرتمند لیگ برتر را در اختیار دارد، بیشترین تعداد گلزن را هم دارد. در این تیم در مجمموع ۱۳ بازیکن گل زده اند از این تعداد ۱۱ بازیکن ایرانی و ۲ بازیکن خارجی نامشان بین بازیکنان گلزن دیده می شود. بعد از سپاهان تیم های استقلال، تراکتورسازی و استقلال خوزستان هر یک با ۱۲ بازیکن گلزن در رده بعدی قرار می گیرند.

* فولاد با کمترین گلزن

تیم فولاد کمترین تعداد بازیکن گلزن را در بین همه تیم ها دارد. گستردگی زدن گل در این تیم بسیار پایین است و در بین بازیکنان این تیم تنها ۶ بازیکن موفق به گلزنی شده اند. اما جالب اینجاست که در بین همین تعداد کم گلزن، یک مهاجم به اسم ساسان انصاری در رده دوم جدول گلزنان برتر قرار گرفته است.

فولادی ها کلا ۲۵ بار موفق به گلزنی شده اند که از این تعداد گل، ۱۳ گل به نام ساسان انصاری ثبت شده است تا عملا بیش از نیمی از گل های این تیم را یک بازیکن زده باشد.

* دو تیم با دو گلزن خارجی

تنها دو تیم هستند که نام دو بازیکن خارجی بعنوان گلزنان آنها به ثبت رسیده است. این دو تیم نیز تراکتورسازی و سپاهان هستند. در تیم تراکتورسازی لوسیانو ادینیو و جاسم کرار دو گلزن خارجی این تیم هستند که سهم گلزنی این دو بازیکن در مجمموع ۷ گل است. در تیم سپاهان موسی کولیبالی و سرور جباروف دو بازیکن خارجی هستند که در مجموع ۳ بار برای این تیم مبادرت به گلزنی کرده‌اند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۴ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو