زمان انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ -

فرماندار نور:

اجرای قانون سازمان توسعه عمران سواحل ضروری است

فرماندارنور گفت: با توجه به این که مازندران یک منطقه گردشگری است، موانع فراوان در توسعه گردشگری به وجود می‌آورد که اجرای قانون سازمان توسعه عمران سواحل که سال‌های گذشته تصویب شد، ضروری است.

به گزارش خبرنگار سرای نور، هادی خنجری در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان نور اظهارکرد: سرزمین ولایتمدار شهرستان نور بیش از ۶۰۰ آلاله در زمان دفاع مقدس و مدافعان حرم تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است و این سرزمین هنوز هم بوی شهدا را می‌دهد و افتخارمی‌کنم به عنوان خادم مردم این شهرستان هستم.
وی با معرفی شهرستان نور خاطرنشان کرد: شهرستان نور سومین شهرستان استان دارای سه بخش و پنج شهر با ۱۲۱ هزار جمعیت که بیشترین جمعیت آن در حوزه ی روستایی است.
فرماندار نور تصریح کرد: شهرستان نور با ۲۱ هزارهکتار اراضی قابل کشت، ۱۵ هزار هکتار سطح زراعی زیر کشت، ۲۵۰۰هکتار باغات، رتبه اول تا سوم در دام و طیور، ۱۰۰ میلیون قطعه تولید جوجه یک روزه گوشتی، طیور تولیدی منطقه در هر دوره ۲هزار و ۳۰۰ قطعه، دام سبک ۳۴۰ هزار رأس و دام سنگین ۶۶ هزار رأس که با توجه به این ویژگی در شهرستان با کمبود اعتبارات مواجه هستیم و لوایح و طرح‌ها در این حوزه پاسخ گوی نیاز مردم نیست.

 

 

این مسئول گفت: مردم شهرستان نور به کشاورزی علاقه مند هستند و نیاز به حمایت بیشتر دارند و در حوزه‌ی اقتصاد گردشگری نیز بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه با ۳۶۰۰ هکتار، پارک جنگلی کشپل که به منطقه گردشگری لاویج و پارک جنگلی رویان که به آبشار آب‌پری وصل می‌شود، وجود مناطق تاریخی و توریستی در منطقه، مواهب طبیعی، رودخانه‌های بزرگ، آبندان‌های فراوان و ظرفیت‌های شهرستان، از نظر صنعتی، گردشگری و کشاورزی با موانع و مشکلات روبرو هستیم.
خنجری درهم تنیدگی کوه، دشت، جنگل، ساحل و دریا را سبب چالش‌هایی برای دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌ی اختیارات و وظایف سازی در حوزه توسعه گردشگری و صنعت نام برد و افزود: با توجه به این که مازندران به ویژه غرب مازندران یک منطقه گردشگری محسوب می‌شود، تداخلات و موانع فراوان در توسعه گردشگری به وجود می‌آورد که اجرای قانون سازمان توسعه عمران سواحل که سال‌های گذشته تصویب شد، ضروری است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ فروردین, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو