زمان انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ -

شهردار شهر رویان:

شهرداری دانش بنیان سبب افزایش سرعت عمران و آبادانی در شهر است

شهرداری دانش بنیان به عنوان یک نهاد اجتماعی سرعت شهر را به سمت عمران و آبادانی بیشتر می‌کند.

جلسه کمیته راهبردی ایزو بر اساس استانداردهای بین‌المللی سیستم مدیریت یکپارچه در شهرداری رویان برگزار شد.

 

 

به گزارش خبرنگار سرای نور،احمد توکلی در این جلسه اظهارکرد: سال ۹۶ به فرمایش مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است و همه عواملی که در این امور دخیل هستند باید اموری مرتبط و کارایی را ارائه دهند تا بتوانند فصل جدیدی را در اقتصاد مقاومتی که قالب تعیین کننده‌ای برای همه برنامه‌ریزان در حوزه‌های اقتصادی، اجرا و سیاست است، از خودشان به نمایش بگذارند که محصول آن اجرای شعار مقام معظم رهبری با ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید ملی باشد.

وی گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند شعارهایی که به عنوان خط مشی کلی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و اموری که بر مسئولان به عنوان وظایف تعیین و برای مردم به عنوان مجریان بخش خصوصی و سایر موارد تبیین می‌شود آثار مثبتش را داشته است زیرا اگر پایبندی مردم به این شعارها نبود، با تحریم‌های ناجوانمردانه که در سال‌های گذشته به کشور تحمیل شد، دچار ورشکستگی اقتصادی می‌شدیم و بحران‌های اجتماعی و اقتصادی به وجود می‌آمد.

 

شهردار رویان خاطرنشان کرد: ما کشور ایمنی داریم که نشان دهنده  اجرای برنامه‌های تدوین شده برای وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط در ابتدای سال است و هیچ نعمتی بالاتر از امنیت نیست.

این مسئول تصریح کرد: اگر برای تهیه بسیاری از اقلامی که برای دانش‌های علوم پایه نیاز به تهیه آن است، مورد تحریم قرار نمی‌گرفتیم امروز شاهد رشد چشمگیرتر و بیشتر بر علوم و فنون در کشورمان بودیم، اما این‌ها دلیل نشد که جوانان ما دست روی دست بگذارند بلکه در زمینه‌ی تولید علم و محصولات خاص در دنیا، در خیلی از رشته‌ها رتبه‌های بالایی را کسب می‌کنند.

 

 

 

توکلی گفت: شاید مردم در مسائل روزمره زندگی همانند شهرداری‌ها که علم و معلومات در آن تأثیر مستقیم ندارد احساس می‌کنند که نیاز به تولید تحصیل و کسب دانش به طور مستقیم نیست، اما اگر بخواهیم کشورهای پیشرو در این زمینه را مورد مطالعه قرار دهیم آن‌ها برای نهادهای اجرایی خود این مسئله را نهادینه کردند که برای پیشرفت کارها باید با علم و  دانش ارتباطی مستقیم داشته و بر این اساس ما تصمیم گرفتیم شهرداری رویان را از نهاد خدماتی وعمرانی به نهاد اجتماعی تبدیل کنیم.

 

 

 

وی اظهار کرد: حضور شهرداری در عرصه‌های اجتماعی به عنوان نهادی که با تمام شئون زندگی مردم می‌تواند در ارتباط باشد، ساز و کارهای خاص خودش را می‌طلبد.

شهردار رویان افزود: ابتدا شهرداری باید وظایف خود را بشناسد و بداند چه رفتاری در قبال آن باید داشته باشد و به معلومات و دانش مرتبط نیز تجهیز باشد تا با استفاده از آن بتواند در این عرصه، کارایی لازم را داشته باشد.

این مسئول اخذ استانداردهای مرتبط و شیوه‌ی برخود با شهروندان و ارباب رجوع و رفتای‌های سازمانی را یکی از روش‌هایی نام برد که می‌تواند به شهرداری‌ها کمک کند.

 

 

 

 

توکلی با اشاره به این که در شهرداری رویان در یک فرایند سه ساله توانستیم به نقاط مثبت برسیم بیان کرد: بحث استانداردسازی رفتار پرسنلی و علمی شدن فضای شهرداری، تجمع نیروها و قوای موجود واجرای امور بر اساس یک هرم برنامه محور بود و شهرداری رویان به عنوان یکی از شهرداری‌های پیشرو در استان مازندران برنامه استراتژی توسعه شهری آن تصویب شد و بودجه ۹۶ بر اساس برنامه‌ نقشه‌های یک ساله با چشم‌انداز پنج ساله بسته شد و شهرداری برای سال‌های آینده در یک برنامه‌ی چشم‌انداز ۲۰ ساله با مقاطع ۵ ساله و برای بودجه بندی هر ساله دارای نقشه یکساله از پیش تعیین شده و دارای چراغ راه است.

وی گفت: مدیریت یکپارچه به عنوان استانداردسازی رفتار سازمانی و تأثیر مثبت آن بر رفتار شهروندان می‌تواند شهرداری رویان را در بازده ۱۰ ساله تبدیل به یکی از شهرداری‌های کار آمد کند و شهر رویان را یک شهر، شهروند محور و انسان دوست تبدیل کند.

شهرداری رویان تصریح کرد: امیدواریم اهدافی که در کمیته ایزوبا کمک اعضای کمیته به بار نشست در سال‌های آینده تداوم داشته باشد زیرا یک ریل گذاری مثبت به سمت آینده روشن است.

 

این مسئول افزود: با شهرداری دانش بنیان به عنوان یک نهاد اجتماعی جهت گیری شهر به سمت عمران و آبادانی با سرعت بیشتر است که آثارش در شهرداری رویان، افزایش درآمد شهرداری از ۳ میلیارد در سال ۹۱ به ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۹۵ می‌باشد که در آینده نیز افزایش پیدا می‌کند و محصول افزایش درآمد، اجرای پروژه‌های عمرانی بیشتر برای شهر رویان است.

در ادامه دکتر مجتبی رضایی مدیر طرح پیرامون روش اجرایی سیستم مدیریت یک پارچه و کنترل مستندات توضیحات ارائه داد و سرکار خانم درویش مدیر تضمین کیفیت نیز اهداف و برنامه‌های طرح را شرح داد.

 

 

 

 

دکترپورقاز مجری طرح سیستم یکپارچه مدیریت نیز با اشاره به مزایای طرح، عدالت اجتماعی ، تقسیم فرصت مدیریت شهری برای مردم و شهروندان، ایمنی محیط زیست و بهداشت را از اهداف طرح عنوان کرد و گفت: ای. ام.اس استانداردی برای آینده دور است که درآمد پایدار و ایمنی بهداشت و محیط زیست را با رفتارهای جامع سازمانی و اداری دنبال می‌کند. در پایان جلسه  با حضور پرسنل شهرداری، اصحاب رسانه  و جمعی ازشهروندان منشور سیستم مدیریت یکپارچه شهرداری رویان توسط مهندس توکلی شهردار این شهر رونمایی شد.

 

 

 

 

 

 

خط و مشی سیستم مدیریت یکپارچه

شهرداری شهر رویان در راستای افزایش سطح کیفیت مدیریت شهری و توسعه پایدار با بهره‌مندی از دانش فناورانه در جهت افزایش رضایتمندی شهروندان و بهبود سطح کیفیت زندگی شهر نشینی نسبت به استقرار استانداردهای بین المللی سیستم مدیریت یکپارچه اقدام کرده است.

۱) ارتقاء بهره وری سازمانی با تاکید بر توانمندسازی، ارتقای دانش و منزلت اجتماعی و انسانی

۲) بهبود سرمایه اجتماعی و فرهنگی منطقه با تاکید بر انگیزش مشارکت نخبه‌گان و شهروندان

۳) تقویت باورها و ارزش‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و زیستی و بومی

۴) ارتقای شاخص‌های زیست محیطی و بهداشت ایمنی شغلی با تاکید برمولفه‌های هوای پاک، زمین پاک و انسان سالم

۵) ایجاد مرکز مبادلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در راستای تحقق فرصت‌های برابر برای همه شهروندان در کار و زندگی

۶) ایجاد شهر سیستمی متشکل از سیستم‌های درونی و بیرونی با رعایت استانداردهای مدیریت یکپارچه

۷) ایجاد یک نهاد پدافند غیرعامل مدیریتی فراگیر و درگیر با موضوعات و پدیده‌های گسترده و متنوع شهر و شهر نشینی

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ فروردین, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو