زمان انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ -

فرمانده کل سپاه پاسداران:

مرز های فرهنگی و اجتماعی بیش از مرز های خاکی مورد تهدید است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مرز های فرهنگی و اجتماعی بیش از مرز های خاکی مورد تهدید است و لذا تدبر در مفاهیم قرآنی مهمترین راهکار تدوام انقلاب و نظام است.

به گزارش سرای نور؛ سردار سرلشگر جعفری صبح پنجشنبه در مسابقات قرآن خانواده کارکنان سپاه سراسر کشور در مجتمع امام رضا(ع) تدبر در مفاهیم و محتوای قرآن را مهم‌ترین راهکار دفاع از ارزش‌ها و تداوم نظام و انقلاب دانست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات مناسب صورت گرفته در زمینه تدبر در قرآن اظهار کرد: تدابیر مقام معظم رهبری در زمینه تدبر در مفاهیم قرآن باعث شد تا امروز این امر مهم در کشور و در میان قاریان گسترش یابد.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه مرز های فرهنگی و اجتماعی بیش از مرز های خاکی در حال حاضر مورد تهدید است اظهار کرد: تلاش های مجاهدان اسلام در جبهه  های جنگ بر عیله کفر موجب شده تا تهدید های نظامی از مرز های ما دور شود.

سردار جعفری با بیان اینکه دشمنان اسلام تهدیدات نظامی خود را به شکل دیگری و در قالب جنگ نرم و با حربه نفوذ در دستور کار قرار دادند ادامه داد: در حال حاضر مرز های فرهنگی و اجتماعی بیش از مرز های خاکی نیازمند حراست و پاسداری است.

وی با بیان اینکه فهم و تدبیر در آیات قرآن مسئله اصلی انقلاب و جامعه ما است افزود: در تمام عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند باید آمادگی لازم را کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موجب ایجاد بستر بیداری اسلامی در دنیا شده است و هیچ انقلابی مانند انقلاب ایران تاکنون نتوانسته فریاد استکبارستیزی را در جهان گسترش دهد ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین دلایلی که دشمن همواره به دنبال دسیسه و توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است ماندگاری انقلاب و تاکید بر همین شعار استکبارستیزی بوده است.

سردار جعفری یادآور شد: دشمن که در طی دفاع مقدس با استفاده از ابزار سخت و جنگ موفق به ضربه زدن به انقلاب و نظام نشد در حال حاضر با ابزار و حربه نفوذ تصمیم به ورود به مرز های اعتقادی گرفته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر جنگ نرم و نفوذ دشمن قوت گرفته است و بدخواهان نظام از هر طریقی سعی در ضربه وارد کردن به نظام را دارند.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه برای مقابله با دشمن باید برنامه‌ریزی داشت افزود: هرچه بیشتر از عمر انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد دشمنی‌های وارد بر آن نیز بیشتر می‌شود.

غیر محافظه کارانه باید از انقلاب محافظت کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: برای پاسداری و صیانت از انقلاب و نظام باید محافظه کاری را کنار گذاشت و به گونه ای از انقلاب و اسلام محافظت کرد که امام حسین(ع) در پاسداری از عاشورا و در صحنه کربلا از خود نشان داد.

وی بیان کرد: امروز دیگر دشمن به بی تاثیر بودن تهدیدهای نظامی علیه جمهوری اسلامی واقف است و لذا با این ابزار قادر به جلوگیری از صدور انقلاب نیست لذا موضوع نفوذ و جنگ نرم را باید جدی گرفت.

عوامل داخلی دشمن خطر پیش روی انقلاب

فرماند سپاه پاسداران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود حضور و نفوذ عوامل داخلی دشمن را یکی از خطرات اصلی پیش روی انقلاب و نظام عنوان کرد و افزود: یکی از خطراتی که انقلاب را تهدید می کند عوامل و افرادی هستند که در داخل کشور آب به آسیاب دشمن می ریزند.

سردار جعفری بیان کرد: به طور مثال عده ای در داخل سعی دارند تا با به هر طریقی با اصل ولایت فقیه مخالفت کنند.

وی تاکید کرد: این افراد اعتقادی به استمرار انقلاب ندارند و در مخالفت با اصل ولایت فقیه سخنانی را می گویند که قابل قبول نیست و باید اذعان کرد فلسفه وجودی انقلاب بر اصل ولایت فقیه  و رهبری استوار است.

وی با بیان اینکه تحرکات دشمن و تلاش عناصر داخلی به خوبی در طی فتنه های گذشته برای مردم نمایان شده است ادامه داد: حتی عده ای در سال‌های ۷۶ تا ۷۸ معتقد بودند که نباید با سایر مسلمانان دنیا که به آنها ظلم شده است کاری داشته باشیم و خواستار متوقف کردن توسعه انقلاب بودند.

سردار جعفری بیان کرد: سخنانی از این دست به خوبی نشان می دهد که این گونه افراد آشنایی با ماهیت انقلاب اسلامی و وظیفه دینی و قرآنی ندارند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ اسفند, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو