زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ -

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نور

کمیته امداد شهرستان نور حدود ۵ هزار مددجو زیر پوشش دارد

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نور گفت:کمیته امداد شهرستان نور حدود 5 هزار مددجو زیر پوشش دارد.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ حبیب‌الله قلی‌پور در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: امسال ۵ نفر از خانواده کمیته امداد شهرستان نور باز نشسته تأمین اجتماعی شدند و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند.
وی گفت: کمیته امداد شهرستان نور حدود ۵ هزار مددجو زیر پوشش دارد که ماهانه ۱۲۳ میلیون تومان مستمری پرداخت می‌کند و مبلغ آن بین ۵۳ هزار تا ۱۰۰هزار تومان در ماه است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نور افزود: در شهرستان نور ۱۹ هزار صندوق کوچک و هزار صندوق بزرگ جمع‌آوری صدقات و کمک‌های مردمی وجود دارد که ماهانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان درآمد دارد و بدون دخل و تصرف، برای حمایت از مددجویان این شهرستان هزینه می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: ۱۶ واحد مسکن در شهرک آزادگان به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای خانواده‌های کمیته امداد احداث و تحویل داده شد.

قلی‌پوربا اشاره به حمایت‌های فرهنگی وآموزشی افزود: ۲۹۱ دانش آموز و ۴۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد شهرستان نورهستند که هزینه های آن‌ها در مقاطع مختلف پرداخت می‌شود و درهر زمینه‌ای که یک خانواده نیاز به آموزش داشته باشد ما برای خانواده‌های تحت پوشش کلاس های آموزشی برگزار می‌کنیم.

وی با بیان این که دریافت زکات اهدایی به مبلغ ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در سال جاری بوده است، اظهار کرد: این مبلغ در بخش احداث مسکن بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نور در پایان به بحث اشتغال و توانمند سازی خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: خانواده‌هایی که تحت پوشش قرار می‌گیرند استعداد سنجی می شوند و اگر حرفه‌ای را نمی‌دانند با هزینه کمیته امداد باید آموزش فنی و حرفه‌ای ببینند.
این مسئول از پرداخت ۲٫۵ میلیارد تسهیلات به مددجویان خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه گذشته با استعدادسنجی و برگزاری کلاس‌های حرفه‌آموزی برای ۲۰۰ مددجو به ۱۶۸ نفر وام اشتغال در زمینه‌های مختلف پرداخت شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو