زمان انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

روز سن ژوردی کاتالونیا؛ روز بزرگ رئال و شوم بارسا!

امروز در کاتالونیا روزی خاص و ویژه است؛ روز سن ژوردی که در آن، مردم به یکدیگر گل و کتاب هدیه می دهند.

سرای نور؛

روز سن ژوردی است. چنین روزی برای رئال مادرید همواره خاطراتی خوب به همراه داشته و برعکس برای بارسلونا از حیث کسب نتایج مطلوب، معمولا شوم بوده است.

 

 

 

 

سال ۱۹۷۵ بارسا در چنین روزی با شکست از لیدزیونایتد در نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا حذف شد. بارسا بازی رفت را ۱-۰ باخته بود ولی در بازی برگشت در نوکمپ نتوانست نتیجه ای بهتر از ۱-۱ کسب کند. بارسا پس از ۱۴ سال به جام باشگاه های اروپا بازگشته بود و پایانی تلخ نصیبش شد.

 

۲۳ آوریل سال ۲۰۰۲، بارسا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در نوکمپ با نتیجه ۰-۲ از رئال شکست خورد. مک منمن و زیدان، گل های رئال را زدند تا با تساوی ۱-۱ در بازی برگشت، رئال راهی فینال شده و در نهایت قهرمان شود.

 

 

 

سال ۲۰۰۷ در روز سن ژوردی، بارسا در زمین خود برابر یونایتد بدون گل متوقف شد و سپس با شکست از این تیم در بازی برگشت از لیگ قهرمانان کنار رفت.

۲۳ آوریل ۲۰۱۳ نیز تلخ ترین شکست بارسا در روز سن ژودی رقم خورد. بارسا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در مونیخ ۴-۰ به بایرن باخت و با شکست ۰-۳ در بازی برگشت حذف شد.

 

 

 

 

و اما رئال؛ سن ژوردی برای رئالی ها همواره روز خوبی بوده است. برد ۰-۲ سال ۲۰۰۲ در زمین بارسا، بالاتر ذکر شد. یک سال بعد در ۲۳ آوریل، رئال ۴-۳ به یونایتد در اولدترافورد باخت ولی به لطف هت تریک رونالدوی برزیل و پیروزی ۳-۱ بازی رفت توانست به نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه یابد.

 

 

 

 

اولین گل نجات بخش راموس برای رئال نیز ۲۳ آوریل ۲۰۰۶ و در دقیقه ۹۰ برابر مالاگا به ثمر رسید تا رئال ۲-۱ برنده شود. پیروزی ۳-۶ بر والنسیا در سال ۲۰۱۱ و نیز پیروی ۱-۰ بر بایرن در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۴ نیز در روز سن ژرودی رقم خورده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو