زمان انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

آخوندی در حاشیه جلسه هیأت دولت: نمی‌توانیم «مسکن مهر» را ادامه دهیم/ بیش از ۱۹ میلیون نفر بدمسکن هستند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از نوزده میلیون نفر در بدمسکنی به سر می‌برند گفت: نمی‌توانیم سیاست دولت گذشته در مسکن مهر را ادامه دهیم.

سرای نور؛عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به کیفیت پیگیری موضوع مسکن مهر در دولت یازدهم، گفت: بازار مسکن یکی از بازارهایی است که بیشترین دستکاری در آن انجام شده، اما من برنامه‌هایم را در سال نود و پنج مرتب برای مردم گزارش کرده‌ام و معتقدم که به دلیل همکاری و اتحادی که بین مدیریت شهری، تجارت با سوداگران صورت گرفته، بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار از ثروت ملی ایران در این بخش عاطل و باطل مانده است.
وی افزود: طبق آخرین آمار مرکز آمار کشور، دو میلیون و پانصد و هشتاد و هفت هزار خانه خالی وجود دارد که عمدتا در مناطق شمال شرق است که شاهدی بر سیاست‌های کاملا  ناصحیح مدیریت شهری است.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در کنار این همه سرمایه می‌بینید که بیش از نوزده میلیون نفر در بدمسکنی شدید به سر می‌برند که نشان می‌دهد، هم ثروت ملت ایران هزینه شده و هم بهره‌وری‌اش چیزی در حدود صفر است، بنابراین ما نمی‌توانیم سیاست دولت گذشته را ادامه دهیم که مبتنی بر اتلاف منابع بوده است.
آخوندی تصریح کرد: مسکن مهرهایی که در بیابان‌ها ساخته شده، طرفدار چندانی ندارد و بسیاری از آنها خالی مانده، اما سیاستی که ما انتخاب کرده‌ایم این است که از خانه‌دار شدن خانه‌ اولی‌ها حمایت کنیم.
کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو