زمان انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ -

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

توزیع سبد حمایتی تا قبل از پایان سال/ افزایش مستمری مددجویان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع سبد حمایتی برای ۱۱ میلیون نفر خبر داد و گفت: این سبد به مددجویان امداد و بهزیستی و نیازمندان شناسایی شده پرداخت می شود.

 

به گزارش سرای نور؛ علی ربیعی در حاشیه مراسم شکرانه سلامت شنوایی که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده میان سازمان مدیریت، وزارت علوم و بهزیستی قرار است در سال ۹۵ پوشش غربالگری شنوایی را در کل کشور به نزدیک صد درصد برسانیم. این در حالی است که در سال ۹۴ این پوشش ۷۰ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ یک میلیون نفر تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند، گفت: سه هزار نفر از این تعداد نیاز به اقدامات تخصصی داشتند که به مراکز مرتبط می شدند.

ربیعی همچنین به بینایی سنجی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری پوشش غربالگری بینایی سازی ۸۵ درصد بود که سعی می کنیم در سال آینده سطح پوشش را به صددرصد برسانیم.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال آینده استان هایی که بیماری ها در آنها شایع تر است و در استان های مرزی، طرح های غربالگری را با شدت بیشتری اجرایی می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲۵۰۰ مرکز مشاوره برای ازدواج داریم، گفت: سیاسیت ما حمایت از مراکز مشاوره و آزمایش های ژنتیک است و قصد داریم با حمایت و کمک خیرین این مراکز ژنتیک را در استان های شایع افزایش دهیم.

ربیعی از تفاهم نامه با دکتر نوبخت خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح یک وعده غذای گرم برای کودکان مرزی و محروم اجرایی می شود که توانسته ایم تا ۴۰ درصد در راستای رفع سوءتغذیه اقدام کنیم. بنابراین تفاهم نامه ای منعقد شد تا بتوانیم در سال ۹۵ طرح مبارزه با سوء تغذیه و یک وعده غذای گرم را در حاشیه شهرهای بزرگ نیز آغاز کنیم.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین برنامه اجتماعی شدن کودکان و رشد و تکامل همه جانبه آنها، استانداردسازی آموزشی، آشنایی با مفاهیم کار و اشتغال و … از جمله برنامه هایی است که در سال ۹۵ اجرایی می شود.

وی درباره افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی نیز گفت: بر اساس قانون جامع معلولان این افراد از ۴۰ درصد حداقل مستمری در سال ۹۵ برخوردار خواهند شد و بر همین اساس مستمری آنها نسبت به حال حاضر افزایش پیدا خواهد کرد که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

به گفته ربیعی در مورد افزایش مستمری ها از اوایل سال آینده در دولت تصمیم گیری می شود اما در مجموع پیشنهاد ما افزایش مستمری ها و پرداخت ۴۰ درصد حداقل حقوق به مددجویان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح نگهداری از معلولان در خانه نیز خبر داد و گفت: این طرح را در سال ۹۵ به صورت گسترده اجرایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۴ بدترین سال بودجه طی چند دهه بوده است، افزود: با چند شوک عظیم روبرو بوده ایم که در نهایت توانستیم سال را به پایان ببریم و در سال ۹۵ قطعا گشایش بیشتری در زمینه اشتغال و غیره خواهیم داشت.

ربیعی از توزیع سبد حمایتی میان ۱۱ میلیون نفر نیز خبر داد و اظهار داشت: این سبد میان مددجویان و نیازمندان شناسایی شده تا قبل از پایان سال توزیع خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال ۹۵ کیفی سازی بیمه سلامت را دنبال خواهیم کرد و همچنین پرداخت های تامین اجتماعی نیز به روز خواهد شد.

به گفته وی در سازمان بیمه سلامت با پژوهش های انجام شده یک حرکت چند جانبه ای درباره کاهش و کنترل هزینه های و… انجام شده که برخی موارد غیر شفاف مشخص شده است و سعی می کنیم برای سال آینده با همکاری دستگاه ها موارد مبهم را برطرف کنیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ اسفند, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو