زمان انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

معاون فرماندار نور:

تغییر سبک زندگی و رفاه‌زدگی از عوامل تهدید سلامت بشر است

معاون فرماندار نور گفت: تغییر سبک زندگی و رفاه‌زدگی که تحرکات جسمی و بدنی ما را به حداقل رسانده است از عوامل تهدید سلامت بشر است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،جلسه شورای سلامت شهرستان نور در محل فرمانداری تشکیل شد.

 

 

 

سعید یزدانی در این جلسه اظهارکرد: مهمترین دستاوردها در پیشرفت‌های توسعه‌ای قرن ۱۹-۲۰ را می‌توان در حوزه بهداشت و درمان و سلامت نام برد.

 

 

وی گفت: افزایش امید به زندگی، کاهش فقر بهداشتی، کنترل بیماری‌های عفونی و میکروبی، کشف و تولید انواع واکسن‌ها، ریشه کنی انواع بیماری‌های عمومی و پرخطر، افزایش سواد سلامتی و … نمونه‌های بارز پیشرفت توسعه‌ای این قرن‌ها است.

 

معاون فرماندار نور تصریح کرد: با توجه به همه تلاش‌ها در حوزه بهداشت و درمان، همچنان عوامل تهدید کننده سلامت وجود دارند که بعضی از عوامل نوظهور و برخی عوامل تغییر شکل دادند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به این که این تهدیدات جهانی است، در کشور ما نیز مشاهده می‌شوند مانند کم وزنی، پروزنی، فشارخون بالا، مصرف الکل و مواد مخدر و دخانیات، آب آلوده، استرس، فقر آهن و … از عوامل مهم تهدید کننده سلامت بشری محسوب می‌شوند که یک سوم مرگ و میرهای دنیا را به خود اختصاص دادند.

 

یزدانی اظهارکرد: مداخله بهداشتی از بسیاری جهت‌ها دنیای سلامت ما را امن‌تر کرده است اما تغییر سبک زندگی و رفاه‌زدگی، تحرکات جسمی و بدنی ما را به حداقل رسانده است و سبب شد تا شرایط محیط کار تغییر و آلودگی زیست محیطی ناشی از زندگی صنعتی دوچندان شود که با تولید گازهای گلخانه‌ای و تهدید لایه اوزون، مصرف مواد غذایی آلوده، سموم شیمیایی و مخاطرات عصبی و روانی، بشر همچنان در شعاع تهدید سلامتی قراردارد.

 

وی در پایان افزود: انسان‌ها باید با ورزش، تحرک بدنی، دوری از مواد مخدر، پاسداشت محیط زیست، پرهیز از غذاهای پرچرب و شیرین و شور همه تهدیدات سلامت را از چرخه زندگی خود دور کنند.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو