زمان انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ -

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

هزینه سالانه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای دانش‌آموزان استثنایی

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از 127 هزار دانش‌آموز استثنایی زیرپوشش آموزش و پرورش بوده که سالانه برای آنها بیش از 100 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

 

به گزارش سرای نور؛ مجید قدمی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه استثنایی قائم خشرودپی بابل اظهار کرد: هفت اسفند با حضور با شکوه مردم پای صندوق‌های رای جمهوریت نظام یک بار دیگر در کنار اسلامیت نظام و با مرجعیت رهبری به اثبات رسید.

وی با اشاره به اینکه هرکس بیشتر خدمت کند پیروز واقعی است، افزود: به فرموده پیامبر اکرم اسلام، هرکس بیشتر به مردم سود برساند بهترین مردم است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سایه نظام مقدس اسلام ایران خدمات ویژه‌ای به مردم ارائه کرده که از جمله آن افتتاح چنین مدارسی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: عدالت آموزش و پرورش برای همه آحاد ملت باید یکسان برقرار شود، لذا اگر شخصی دارای معلولیت باشد نباید از این امکانات محروم شود.

وی یادآور شد: در آموزش و پرورش کشور بیش از ۱۲۷ هزار نفر دانش‌آموز استثنایی زیرپوشش بوده که برای آنها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سالانه هزینه می‌شود.

قدمی بیان کرد: به ازای هر دانش‌آموز در ماه بین هشت تا ۱۰ میلیون تومان هزینه می‌شود این در حالی است که برای دانش‌آموزان عادی ماهیانه ۲٫۵ میلیون تومان هزینه می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود تا دانش‌آموزان استثنایی به ما معرفی شوند، البته ما نیز باید به فکر حل مشکلات جانبی از قبیل هزینه ایاب و ذهاب، خدمات توانبخشی و روان درمانی آنها باشیم.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران نیز با اشاره به اینکه استان دارای ۵ هزار دانش‌آموز بوده که در هفت شاخه استثنایی مشغول تحصیل هستند، افزود: آموزش و پرورش بابل در حوزه استثنایی در بخش سرود، قرآن و تهذیب رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

حسینی تصریح کرد: معلولیت مشکل فرد نیست، بلکه مشکل جامعه بوده و شناسایی آن مهم‌ترین وظیفه ماست.

وی گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی طی دو سال گذشته رویکرد خود را عوض کرده و از اتاق‌های دو در سه به اتاق‌های هشت متری تا ۲۰ متر برای دانش‌آموزان تعریف شده، در صورتی که استاندارد جهانی یک متر و ۲۰ سانتیمتر است و این نشان از توجه ویژه آموزش و پرورش ایران به این‌گونه معلولیت‌هاست.

منبع:فارس

 

زمان انتشار: ۱۶ اسفند, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو