زمان انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

تشکیلات خودگردان پرداخت هزینه‌های برق نوار غزه را متوقف می‌کند

دولت خودگردان فلسطین در کرانه باختری رود اردن به اسرائیل اعلام کرده که پرداخت هزینه برق را که این رژیم به نوار غزه می‌فروشد را متوقف خواهد کرد.

سرای نور؛به نقل از «آسوشیتدپرس»، تشکیلات خودگردان به صورت رسمی به اسرائیل اعلام کرده است که دیگر هزینه‌های برق نوار غزه را که از طریق این رژیم تامین می‌شود، پرداخت نخواهد کرد. این در حالی است که ۱۰ خط برق باریکه غزه از طریق رژیم صهیونیستی تامین می‌گردد که در کل ۳۰ درصد از کل برق مورد نیاز نوار غزه را تشکیل می‌دهد.

این تصمیم همزمان با افزایش تنش بین تشکیلات خودگردان فلسطینی به رهبری «محمود عباس» با گروه حماس اتخاذ می‌شود که از سال ۲۰۰۷ در نوار غزه حکومت می‌کند.

طبق این گزارش، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تهدید کرده که برای اعمال کنترل بر نوار غزه از فشار مالی بر گروه حماس استفاده خواهد کرد.

مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطینی هنوز در مورد این خبر اظهارنظر نکرده‌اند.

گروه حماس می‌گوید تسلیم این فشارها نخواهد شد. «اسماعیل رضوان» یکی از مقامات حماس این اقدام محمود عباس را محکوم کرده و گفته است: «محاصره کردن غزه و محروم کردن آن از برق، آب و سایر خدمات اساسی به خاطر اهداف سیاسی غیرمنطقی است.»

از زمان کنترل این منطقه توسط گروه حماس، مرزهای نوار غزه توسط اسرائیل و مصر مسدود شده است. نوار غزه همواره مشکل کمبود شدید برق داشته و اکنون در طول شبانه روز فقط شش ساعت برق دارد.

کوگات، بخشی از تشکیلات نیروهای مسلح اسرائیل، می‌گوید تشکیلات خودگردان فلسطینی به آنها اطلاع داده که پرداخت هزینه برق نوار غزه را بلادرنگ متوقف خواهد کرد.

اعمال فشار جدید محمود عباس برای تقویت موضع خود در نوار غزه درست قبل از دیدار هفته آینده او با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکایی در کاخ سفید اتفاق می‌افتد. عباس تحت فشار است تا نشان دهد که او نماینده تمامی فلسطینی از جمله ساکنان نوار غزه است.

«خلیل الحیه» دومین مقام حماس در غزه روز چهارشنبه گفت: «اگر محمود عباس بخواهد غزه را وادار به تسلیم کند و یا وفاداری ما را به زور جلب کند حتما شکست خواهد خورد.»

او افزود: «غزه یک بشکه قابل انفجار است و او نمی‌تواند بیشتر از این به این بشکه فشار بیاورد. اگر چنین کند در صورتش و در همه جهان منفجر خواهد شد.»

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو