زمان انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ -

در شورای اداری مطرح شد؛

امکانات تنکابن متناسب نیازها نیست/ وضعیت اسفبار زندان

معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن گفت: امکانات تنکابن به عنوان مرکز ثقل فعالیت های نظامی، سیاسی و اجتماعی استان به میزان نیازهایش نیست.

 

به گزارش سرای نور؛سید امیر حسینی جو بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری افزود: ساختمان زندان تنکابن به لحاظ فیزیکی و کمبود امکانات  بسیار نگران کننده است  که گزارش آن  به معاون فرهنگی قوه قضاییه داده شده است.

وی همچنین از فرسودگی ساختمان ثبت و اسناد نیز ابراز نگرانی کرد و خواستار تخصیص اعتبار جهت  تسریع در اجرای  ساختمان آن شد.

فرماندار تنکابن اضافه کرد: بحث پسماند یکی از مواردی است که در قوانین دیده شده ولی این امر یک معضل جدی است و امکانات در این زمینه در شهرستان ها وجود ندارد و شهرداران مجبورند که زباله را در جنگل دفن کنند اما وقتی هیچ اعتباری برای شهرداری ها در این زمینه در نظر گرفته نشده است، چطور اعلام می شود که حکم جلبشان را گرفته اند.

فرماندار تنکابن همچنین خواستار تفکیک ساختمان دادگاه خانواده از دادگستری تنکابن شد و افزود: امید می رود دستگاه قضایی به خواسته های شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشد.

رئیس دادگستری تنکاین نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت و اهمیت کار دستگاه قضا گفت: جامعه به سمت و سویی پیش می رود که معنویت کمرنگ  شده و جرایم موجود در جامعه  بیانگر این خلاء است.

قربان رستمی افزود: دادگستری تنکابن علیرغم آنکه کمتر پیش می آید در بحث پیشگیری کاری انجام شود، در سال گذشته  سه همایش در این راستا برگزار کرد و در سال جاری نیز قصد دارد به منظور آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی  همایشی را  با همین محور در تنکابن برگزار کند.

افزایش طلاق های توافقی

وی در خصوص امکانات دادگستری تنکابن گفت: از لحاظ نیروی انسانی دچار کمبود بوده و ۶۰ درصد کادر ما خالی است و  بایستی امکانات و نیروی انسانی ما  بر اساس جمعیت شناور این منطقه دیده شود.

رستمی با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه اظهار داشت: حلقه گمشده خانواده ها محبت است و متاسفانه  بیشتر طلاق ها اکنون بصورت توافقی انجام می شود که این نکته ای است که باید مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه نیز تنکابن در جلسه شورای ادارای این شهرستان گفت: ایجاد عدالت در زمره وظایف ذاتی هر نظام و حکومتی بوده  و این سیره و سنت الهی است.

 حجت الاسلام سید داود شاهچراغی افزود: با کفر می شود به حکومت ادامه داد ولی بی عدالتی موجب فروپاشی حکومت ها می شود و با توجه به اینکه نظام اسلامی مبتنی بر  اعتقادات است، مردم انتظار دارند تا عقل و انصاف و عدالت گسترش یابد و در حوزه قضایی هم باید توجه به  دادسراها و شوراهای حل اختلاف  و حوزه های قضایی بیشتر شود.

وضعیت اسفبار زندان تنکابن

شاهچراغی اضافه کرد: کمبود نیروی انسانی در حوزه های قضایی محسوس بوده  و آمار بزه کاری ها افزایش یافته است که نیازمند توجه ویژه مسئولان مر تبط است.

وی وضعیت زندان تنکابن را اسفبار خواند و گفت: زندانی که ظرفیت آن ۷۰ نفر است حدود ۷۰۰ نفر نگهداری می کند و از حداقل استانداردها برخوردار نیست.منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ آبان, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو