زمان انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

بیمه کارگران ساختمانی در مازندران سهمیه بندی نیست

مدیرکل تعاون مازندران با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی قبلا سهمیه بندی بود اظهار داشت: در حال حاضر روند اینگونه نیست

به گزارش سرای نور؛ کامران اصغری بعداز ظهر یکشنبه در بیست و هشتمین جشنواره امتنان ازکارگران، گروه‌های کار واحدهای نمونه استان در سالن اهل بیت ساری، ضمن تبریک هفته کارگر و فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: در هیچ دوره ای مانند این دوره شاهد آرامش میان تشکل‌های کارگری و کارآفرینی نبودیم زیرا این دوره کم تنش‌ترین بود.

اصغری، با بیان اینکه ما فقط متولی رسیدگی به مطالبات کارگران نیستیم، ادامه داد: ما تولی گری جسم و روح شما را با اجرایی کردن مبحث ایمنی و بهداشت حرفه ای پیگیر هستیم از سویی در خصوص رسیدگی به بیمه اجباری و تکمیلی شما هم خود را مسئول می دانیم.

وی، با تاکید بر پیشگیری از بروز مشکلات در حوزه کارگری، افزود: بنای کار ما در این بخش تاکنون بر پیشگیری بوده است اگرچه همواره برای رفع مشکلات به وجود آمده تلاش کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، با اشاره به وضعیت کشور در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، گفت: کشور از خود تحریمی و تحریم‌های خارجی رنج می‌برد ولی با این وجود مسائل و مشکلات حل شد.

اصغری، با بیان اینکه بازرسین ما ضابطین قوه قضائیه هستند، افزود: رویکرد ما در برخورد با مشکلات کارگری این است که بیمه کارگران و مطالبات آنان را در کنار هم می‌بینیم.

وی، در ادامه خدمات ارائه شده در بخش کارگری را در دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: تا قبل از این دوره بیمه کارگران ساختمانی قطره چکانی و سهمیه بندی دریافت می‌شد ولی الان به جایی رسیدیم که در استان مازندران بحث سهمیه در این بخش معنی ندارد چون با پیگیری دوستان، بیمه کارگران ساختمانی استان مازندران دیگر سهمیه بندی نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، با ابراز خرسندی از درخشش اقدامات دولت در طی چهار سال خدمت، گفت: مبحث تعامل جهت رفع مشکلات کارگری به عنوان دستور ابلاغی وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی بوده که بر اساس آن ارتباط با تشکیلات کارگری را جزو وظایف خود می دانیم.

اصغری، با اعلام اینکه ما ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی برای تشکلات ساختمانی و دیگر تشکلات داشتیم، افزود: ۵۰ هزار نفر در استان مازندران که در کارهای سخت و زیان آور (مخل سلامتی) اشتغال داشته‌اند بازنشسته شدند البته ۱۵ هزار نفر هم در استان از طریق مؤسسات کاریابی مشغول به کار شدند.

وی، در ادامه با یادآوری اینکه در سال ۹۴ هم حدود ۱۶ هزار نفر مشغول به کار شدند، گفت: در حال حاضر هم پیگیر هستیم تا ماده واحده مربوط به مشوق‌های ایجاد اشتغال در مازندران پایه ای نگه داشته شود وآندسته از کارفرمایانی که برای افراد بیکار شغل ایجاد می‌کنند از این مشوق‌ها بهره مند شوند.

این مسئول، خاطرنشان کرد: مشکلات کارگاهی و کارفرمایی کم نیست و از مقام معظم رهبری تا کارگران همه دغدغه این مشکلات را دارند البته برای بهبود وضعیت معیشت کارگری اقداماتی انجام شده است.

اصغری، افزود: در حوزه اقداماتی که برای رفع مشکلات کارگری انجام گرفت خوشبختانه روند روبه رشدی داشتیم و یکی از افتخارات ما این است که درصد افزایش حقوق کارگران بیشتر از افزایش درصد تورم جامعه است.

وی، با اعلام اینکه برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر برنامه‌هایی در وزارت خانه تعریف شده است، افزود: وزارت خانه بنا دارد حداقل پرداخت تسهیلات برای مشاغل روستایی دو برابر شود که همه اقدامات نشان از عزمی جدی است که برای تثبیت جمعیت روستا و توسعه و رونق اشتغال در آن، وجود دارد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۰ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو