زمان انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

واکنش آمریکا به توافق حکومت افغانستان و حکمتیار

سفارت آمریکا در کابل با انتشار بیانیه‌ای از عملی شدن توافق میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار استقبال کرد.

سرای نور؛سفارت آمریکا در کابل از عملی شدن توافق صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار استقبال کرد.

سفارت آمریکا کابل با انتشار اعلامیه‌ای ضمن استقبال از این توافق ادعا کرد: ایالات متحده آمریکا حامی صلح در افغانستان است.

در این اعلامیه آمده است: پیشرفت مداوم و موفقیت‌آمیز در راستای تحقق صلح میان حکومت افغانستان با حزب اسلامی با بازگشت گلبدین حکمتیار به افغانستان مشاهده می‌شود و در این راستا از دو طرف به منظور عملی کردن تعهدات خود در قبال مفاد توافقنامه استقبال می‌کنیم.

سفارت آمریکا در کابل اعلام کرده است که توافق صلح میان حکومت و حزب اسلامی زمینه اتحاد مردم افغانستان و برقراری امنیت هر چه بیشتر را فراهم می‌کند.

این اعلامیه می‌افزاید: آمریکا حامی پروسه صلحی است که مالکیت و رهبری آن به دست افغان‌هاست و امیدواریم به دنبال این توافق مخالفان مسلح از خشونت دست کشیده و به روند صلح بپیوندند.

این در حالیست که پاییز سال گذشته توافق‌نامه صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار امضا شد.

گلبدین حکمتیار پس از گذشت چند ماه از امضای توافق، در روزهای اخیر در ولایت‌های شرقی میان هواداران خود حضور یافته و اعلام کرده است که حزب اسلامی متعهد بوده که دیگر خونی نمی‌ریزد.

حکمتیار همچنین اعلام کرد هدفش برای بازگشت سهم‌خواهی در قدرت نیست.

در حالی آمریکا از توافق حکومت با حکمتیار استقبال کرد که پیش از این «وحید مژده» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود که امکان ندارد غنی رئیس‌جمهور افغانستان بدون اجازه آمریکا با حکمتیار توافق کرده باشد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو