زمان انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

معلمی که ۱۸ روز با اخراج فاصله دارد

معلمی که ۱۸ روز با اخراج فاصله دارد تنها تا پایان اردیبهشت فرصت دارد که از زندان آزاد شده و سر کلاس های درس حاضر شود، در غیر این صورت طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش از مدرسه اخراج می شود.

سرای نور؛همیشه باید راس ساعت هشت صبح، همه دغدغه ها و ناراحتی ها را پشت در بگذارد و با حال خوب وارد شود، همیشه باید راضی به وضعیت حقوقی خود باشد و از مشکلات دم نزند، همیشه باید حواسش به بچه های مردم باشد، همیشه باید نیازهای زندگی را با فیش حقوقیش هماهنگ کند، همیشه باید….،معلم را می گویم. همان کسی که خاطرات تلخ و شیرین کلاسهایش  در ذهن می ماند، همان کسی که این روزها که هفته معلم است و نزدیک به انتخابات، عزیز و مهم شده است.

این روزها  حتی اگر دانش آموز هم نباشیم باز اسم و یا خاطره ای از برخی از معلم هایمان از ذهن مان می گذرد و احتمالا می گوییم فلان معلم مان یادش بخیر، هر کجا هست، سلامت باشداین روزها اما شاگردان یکی از هنرستان های استان تهران می گویند معلمان پشت میله های زندان است،سلامت باشد. این شاگردان روز شمار آزادی معلمشان را گرفتند.علی آقا،معلمی که ۱۸روز تا اخراج فاصله ندارد،این روزها پشت میله های زندان و در کنار زندانیان دیگر، حالا خاطرات روز معلم سال های گذشته را مرور می کند.

دو روز دیگر می شود پنج ماه که به  آقا معلم یکی از هنرستان های اسلامشهر،برچسب جدیدی زده شده است:«زندانی»البته این زندانی با سایر زندانی ها فرق دارد، اسم کاملش می شود زندانی جرائم غیر عمد،آن هم از نوع مالی که به خاطر پستی و بلندی های زندگی، به جای کلاس درس،در زندان حاضر می شود.

درس معرفت،پای آقا معلم را به زندان باز کرد

چند سال پیش، این معلم ضامن فردی می شود که اقدام به خرید خودروی لیزینگی می کند، علی آقا از دو نفر از همکاران خود هم می خواهد که ضمانت این فرد را بکنند. اما خودرویی که با کلی اقساط خریداری شده بود، بر اثر یک تصادف دچار خسارت شدیدی می شود و صاحب خودرو هم مجبور به فروش خودرو زیرقیمت می کند.مبلغی از وام باقی می ماند و معلم ۴۴ساله برای اینکه همکارانش به دردسر نیفتد، واسط وام و قرض دیگری شده و امضا هم می دهد،اما در اولین موعدی که عقب می افتد، صاحب پول به وی هیچ مهلتی نمی دهد و علی را به زندان می فرستد.

نامه اخطار آموزش و پرورش به معلم زندانی

آنطور که خانم امیدی مددجوی ستاد دیه می گوید: سیزده روز پیش بود که آموزش و پرورش نامه ای به مدرسه محل خدمت این معلم می فرستد و اعلام می کند اگر این معلم تا آخر اردیبهشت به سر کلاس بازنگردد، از مدرسه اخراج می شود.متاسفانه از ماه دوم بازداشت، حقوق این معلم به طور کامل هم قطع شده و بار زندگی بر دوش همسرش قرار می گیرد و همسر این فرد با دو فرزند و اجاره بها و خرج زندگی مانده است.

معلمی که در زندان کار خدماتی می کند

معلم کامپیوتر هنرستان های اطراف تهران، در زندان هم بیکار نمانده و آنطور که مسئولین زندان می گویند: در زندان هم فردی با اخلاق بوده و حتی کار خدماتی هم در داخل بندها انجام می دهد.

۱۰میلیون تومان تا آزادی

مددی جوی این زندانی هم می گوید: خانواده زندانی در حد توان خود تمام تلاشهای را کرده و مبلغی هم پرداخت کردند. در حال حاضر مبلغ کل بدهی این فرد ۱۸میلیون است،اما این فرد تنها با ۱۰میلیون تومان هم می تواند آزاد شود چرا که قرض دهند قبول کرده است مابقی را چک بگیرد.

هفته معلم است و این اولین سال است که فرزندان و شاگردانش نمی توانند با صدای بلند بگویند«معلم عزیزم روزت مبارک»،اما قطعا هم خانواده و هم شاگردان منتظر آزادی وی هستند.این معلم زندانی تنها ۱۸روز فرصت دارد تا به کارتدریس بازگردد. آنطور که مسئولان زندان می گویند در این ۵روز حتی یک روز هم مرخصی نرفته است.

خیرین و مردم نیکوکار در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می توانند و نجات این معلم می توانند کمک های خود را به شماره حساب های ستاد دیه  ۷۴.۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی، ۵۵۵۵۵ بانک ملی و یا از طریق سامانه پرداخت تلفن همراه #۷۷۷۷*۷۸۰* واریز کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو