زمان انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

آثار سوء ریزگردها محدود به خوزستان نیست

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه روند گرد و غبار، خشک‌سالی و وقوع سیل متاثر از تغییر اقلیم قطعا رو به افزایش است، گفت: یکی از نشانه‌های بارز تغییر اقلیم، تغییر آب و هوایی است که اکنون در حال تجربه آن هستیم .

سرای نور؛معصومه ابتکار امروز در سمینار آموزشی مقابله با ریزگردها اظهار داشت: ریزگردها امروز در جامعه اهمیت زیادی دارد با توجه به آثار زیانباری که دارد به ویژه در خوزستان اما تنها محدود به خوزستان نیست و بسیاری از استان‌ها تحت این شرایط قرار دارند.

وی با بیان اینکه روند گرد و غبار، خشک‌سالی و وقوع سیل متاثر از تغییر اقلیم قطعا رو به افزایش است، افزود: یکی از نشانه‌های بارز تغییر اقلیم، تغییر آب و هوایی است که اکنون در حال تجربه آن هستیم. باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی از یک سو با خشک‌سالی و از سوی دیگر با سیل‌ و گرد و غبار در کشور  مواجه هستیم.

معاون رئیس جمهور گفت: تغییر اقلیم در کشور با شدت و حدت متفاوتی مستقر است و این مسئله از نظر تاثیر بر ابعاد اجتماعی اقتصادی بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم رویکردهای مناسبی در قبال محیط زیست داشته است عنوان کرد: اکنون بعد از ۳٫۵ سال پس از روی کار آمدن دولت باید گزارش و نتیجه رویکردهای دولت یازدهم ارائه شود. یکی از رویکردهای دولت توجه به توسعه پایدار و محیط زیست است که این مسئله در سال‌های گذشته مغفول مانده بود.

ابتکار با اشاره به اینکه روحانی دولت خود را دولت محیط زیست معرفی کرد، ادامه داد: دو رویکرد را در تحقق توسعه پایدار انجام شد و یکی از رویکردها احیای تالاب‌ها بود و اکنون تالاب ارومیه، سیستان و بلوچستان، فارس و تالاب هورالعظیم و شادگان خوزستان با تامین حق‌آبه و مدیریت صحیح منابع آبی احیا شدند.

وی تصریح کرد: در خوزستان نتایج مداخلات گسترده در حوزه سدسازی و آب‌ریز را داریم می‌بینیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو