زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

ادعای انریکه در مورد نیمکت رئال درست بود؟

لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا، روز گذشته به مقایسه بازیکنان ذخیره تیم خود با رئال مادرید پرداخت و شرایط را برابر دانست؛ اما این ادعا تا چه اندازه به حقیقت نزدیک است؟

سرای نور؛

یکی از انتقاداتی که در این فصل به انریکه وارد شده و کلا در این سه فصلی که او روی نیمکت بارسا نشسته، به بی اعتمادی او نسبت به بازیکنان ذخیره تیمش بر می گردد. آمار ها نشان می دهند که سرمربی بارسا در بازی های مهم فصل هرگز به ذخیره نشین های تیمش اعتماد نکرده است و حتی در برخی موارد از این ناحیه ضربه نیز خورده است.

 

 

 

 

برای مثال فصل گذشته در برخی بازی ها انریکه ترجیح می داد از سه گزینه تعویض خود چشم پوشی کرده و یک یا دو بازیکن را از زمین خارج کند. همین مساله به کنار رفتن این تیم از لیگ قهرمانان و از دست رفتن فاصله ۱۲ امتیازی با رئال در لالیگا منجر شد؛ به طوریکه بارسا در هفته پایانی و با تنها یک امتیاز بیشتر، عنوان قهرمانی را کسب کرد.

 

 

 

 

در نقطه مقابل او زیدان قرار دارد که به خصوص در فصل جاری، بارها و بارها به بازیکنان ذخیره خود میدان داده و حتی در مقطع پایانی فصل که رئال درگیر مراحل حذفی لیگ قهرمانان بوده، او از تیم دومش در لالیگا استفاده کرده است. ذخیره های رئال نیز به خوبی پاسخ اعتماد زیدان را داده اند و کهکشانی ها در لالیگا با تیم دوم خود همواره نتیجه گرفته اند.

 

 

ترکیب ۱۱ نفره اصلی رئال را ناواس، راموس، واران، کارواخال، مارسلو، مودریچ، کاسیمیرو، کروس، رونالدو، بنزما و بیل تشکیل می دهند.

بازیکنانی که در این ترکیب نیستند، تا به اینجای فصل ۶۲ گل از ۱۵۴ گل رئال را به ثمر رسانده اند؛ به عبارتی ۴۰ درصد کل گل های این تیم. ذخیره نشین ها ۴۹ پاس گل نیز داده اند تا با تاثیر گذاری در ۷۲ درصد گل های رئال(روی ۱۱۱ گل)، نقش بسیاری در موفقیت های فصل تیمشان ایفا کرده باشند. زیدان به این دسته بازیکنان ۱۹۵۴۲ دقیقه در ۵۴ بازی نیز میدان داده است.

 

 

 

 

و اما در سوی مقابل، ذخیره های بارسلونا ۳۸ گل از ۱۵۶ گل تیمشان را به ثمر رسانده اند(۲۴٫۳ درصد) و با ۳۲ پاس گل، در ۴۴٫۸ درصد گل های تیمشان موثر بوده اند(روی ۷۰ گل از ۱۵۶ گل). همچنین انریکه به ذخیره های خود، ۱۶۳۹۹ دقیقه در ۵۵ بازی میدان داده است.

تیم اصلی بارسا را این نفرات تشکیل می دهند: تراشتگن، اومتیتی، پیکه، آلبا، روبرتو، راکیتیچ، اینیستا، بوسکتس، نیمار، مسی و سوارز

 

به عبارتی تیم دوم رئال، تقریبا دو برابر تیم دوم بارسا گلزنی کرده و روی گل ها تاثیر مستقیم داشته است. زیدان همانطور که در بالا ذکر شد، بیش از انریکه به بازیکنان ذخیره خود میدان داده و نتیجه هم گرفته است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو