زمان انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

میثم رشیدی مهرآبادی هر سال فرزندانم را به نمايشگاه كتاب مي برم/ اگر رييس نمايشگاه كتاب بود، شوراي رياست تشكيل مي دادم/

نمایشگاه جدید به خاطر امکاناتش و ساخت حرفه ای اش دوست داشتنی است اما چند سالی زمان می برد تا خاطراتمان با آن شکل بگیرد و تبدیل بشود به یک دوست قدیمی.

سرای نور؛

میثم رشیدی مهرآبادی براي اهالي كتاب حالا ديگر نامي آشناست؛ كتاب حاجي فيروز پرفروش شده است؛ با توجه به سي امين دوره نمايشگاه كتاب

تهران به سراغ رشيدي رفتيم؛ تا از او سوالاتي متنوع درباره نمايشگاه بپرسيم :

۱٫  به عنوان اولین سوال نمایشگاه کتاب می روید؟
بله. هر سال سه نوبت به نمایشگاه کتاب می روم. مرتبه اول برای تهیه گزارش از آخرین منشورات و کتاب های عرضه شده در حوزه تخصصی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی جهت نشر در رسانه؛ مرتبه دوم برای تهیه کتاب های مورد نیازم و مرتبه آخر به همراه خانواده برای تهیه کتاب های مورد نیاز همسر و فرزندانم.

۲٫     نمایشگاه کتاب شما را به یاد چه چیزی می اندازد؟

محل جدید نمایشگاه فقط یک سال است که تاسیس شده و هنوز تبدیل به خاطره نشده. اما غیر ممکن است که از کنار مصلای تهران رد بشوم و خاطراتم از نمایشگاه های کتاب برایم زنده نشود. جا به جای مصلا، پر است از خاطره کتاب برای من. من حتی از محل نمایشگاه های بین المللی تهران در بزرگراه شهید چمران هم کلی خاطره ی کتابی دارم. خاطراتی از کتاب هایی که می خریدیم و افتخارمان این بود که چاپ اول آن کتاب را خریده و خوانده ایم. خاطراتی از حضور در غرفه ها به عنوان غرفه دار و فروشنده. خاطرات تجدید دیدارها با دوستان قدیمی و کلی خاطره خوب دیگر.

۳٫    چقدر فضای نمایشگاه را دوست دارید؟

نمایشگاه جدید به خاطر امکاناتش و ساخت حرفه ای اش دوست داشتنی است اما چند سالی زمان می برد تا خاطراتمان با آن شکل بگیرد و تبدیل بشود به یک دوست قدیمی.
۴٫    اگر فرزند داشته باشید او را به نمایشگاه می برید؟

من هر سال فرزندانم را به نمایشگاه می برم و یک روز فقط به گشت و گذار و خرید در سالن های کودک و نوجوان می گذرد.

۵٫    به عنوان یک نویسنده چه پیشنهادی برای برگزاری بهتر نمایشگاه دارید؟

نمایشگاه باید آرام باشد و بی حاشیه. برای برگزاری بهتر نمایشگاه، باید ناشران را در حد امکان راضی نگهداشت تا آن ها با مخاطبانشان با شادی و خوشحالی روبرو شوند. نمایشگاه خوب را غرفه داران خوب و مهربان می سازند.

۶٫    اگر رئیس نمایشگاه کتاب تهران بودید چه کاری برای نمایشگاه انجام می دادید؟

من کلا با رییس شدن میانه ای ندارم. نه بلدم و نه دلم می خواهد. مطمئنم اگر رییس می شدم، شورای ریاست تشکیل می دادم و همه رییس های قبلی را جمع می کردم تا ظرفیت هایشان را روی هم بگذارند و نمایشگاهی برگزار کنند؛ عالی…

۷٫    بهترین خاطره تان از نماییشگاه کتاب؟

شوق و ذوقم از خریدن رمان قیدار به قلم رضا امیرخانی عزیز، شیرین ترین خاطره ام از نمایشگاه است. سال پیش هم با بن دانشجویی توانستم کتاب هایم را با حدود ۶۰ درصد تخفیف بخرم که خرید شیرین و لذیذی بود. هنوز قفسه کتاب های خریداری شده در نمایشگاه پارسال را حفظ کرده ام و شیرینی اش زیر زبانم است. دیگر باید آن ها را از هم جدا کنم و هر کدامشان برود داخل قفسه مرتبط با موضوعش.

۸٫    امسال کتاب جدید در نمایشگاه دارید؟

احتمالا ناشر محترم، کتاب «حاجی فیروز» که در آخرین ماه سال گذشته به چاپ چهارم رسید را در نمایشگاه امسال توزیع می کند. کارهای آماده دیگری هم داشتم که متاسفانه بختشان برای این نمایشگاه باز نشد.

۹٫    هر چی می خواهد دل تنگتان در مورد نمایشگاه بگید.

حتی اگر هر ده روز را به نمایشگاه بروم، باز هم سیراب نمی شوم. دعا می کنم حسرت امسالم کمتر باشد و کارهای روزانه بگذارد به اندازه وسعم از نمایشگاه بهره ببرم. امیدوارم نمایشگاه امسال بهتر از قبل باشد. امیدوارم همه با شادی بیایند و با شادی بروند. امیدوارم کتاب های خوب آنقدر باشند که پول های پس انداز شده ام برای خرید کتاب، داخل حساب بانکی ام تلنبار نشوند. خدا کند کتاب های خوب بیشتر از پول من باشند…

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو