زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

دنی آلوس و حسرت یه جدایی برای بارسا

مثل آندره‌آ پیرلو، دنی آلوس هم در یوونتوس می‌درخشد تا ثابت کند هنوز خیلی قابلیت‌ها دارد هرچند تیم قبلی قدرش را ندانسته باشد.

سرای نور؛

آلوس شک کرده بود که بارسلونا می‌خواهد جای او را به یک بازیکن جوان و تازه نفس بدهد حتی قبل از اینکه با محرومیت فعالیت در نقل و انتقالات مواجه شود اما آن موقع بارسلونا به این دلیل که نمی‌توانست او را جایگزین کند، قراردادش را تمدید کرد حتی با کاهش دستمزد. بی‌احترامی بزرگی بود به بازیکنی در کلاس جهانی که هشت سال خدمات فوق‌العاده‌ای به باشگاه کرده بود. او ۲۳ جام برد-فقط لیونل مسی از او پیش بود- و بهترین بازیکن تیم در زمان پپ گواردیولا محسوب می‌شد.

او بدون هیچ تکریم و خداحافظی که برای بهترین‌ها انتظار داریم، به یوونتوس داده شد. بدترین کار احمقانه این بود که بارسلونا هرگز نتوانست جانشین او را پیدا کند. آلیکس ویدال که برای پرکردن جایش خریداری شد استانداردهای لازم را نداشت و سرخی روبرتو محصول آکادمی باشگاه تمام توانش را به کار می‌بست اما هیچ یک نتوانستند پا در کفش آلوس کنند.

او اوایل این فصل به روزنامه ABC اسپانیا گفت: «کسانی که بارسلونا را اداره می‌کنند نمی‌دانند باید چطور با بازیکنان رفتار کنند. در طول سه فصل آخر دایما می‌شنیدم که آلوس می‌خواهد برود اما باشگاه چیزی به من نگفت. آنها رفتار ناشایست و توام با بی احترامی داشتند و فقط به خاطر محرومیت فیفا قرارداد من را تمدید کردند آن هم با بندی که اجازه می‌داد بعد از یک سال به صورت بازیکن آزاد تیم را ترک کنم.

اینطور شد که بازیکنی با افتخارات زیاد از جمله دو سه گانه قهرمانی راه سیاه و سفیدپوشان را در پیش گرفت و مسیر جدیدی را آغاز کرد.

یووه حالا در آستانه ششمین قهرمانی خود در لیگ ایتالیا قرار دارد و چهارشنبه آینده در فینال جام حذفی ایتالیا مقابل لاتزیو قرار می‌گیرد. آلوس به یک سه گانه دیگر فکر می‌کند و او همان کسی است که بارسلونا فکر می‌کرد دیگر به دردش نمی‌خورد.

باید اعتراف کرد خیلی‌ها در ماه نوامبر که او در بازی سری A دچار شکستگی پا شد، کارش را تمام می‌دانستند اما او برگشته و حالا بازیکن مهم و تاثیرگذار یووه در مراحل پایانی لیگ قهرمانان شده.

پیروزی یک‌چهارم‌نهایی برابر بارسلونا که او نیمار را از کار انداخت، چقدر برایش شیرین بود. در ۲ بازی نیمه‌نهایی مقابل موناکو هم او بهترین بازیکن میدان بود. در بازی رفت دو پاس گل بی نظیر به گونسالو ایگواین داد. در تورین هم یک پاس عالی به ماریو مانجوکیچ داد و در آخرین دقایق نیمه اول نوبت خودش بود که با یک شوت سرضرب گل دوم یوونتوس را بزند.

آلوس تنها به خاطر مشارکتش در حمله نباید مورد تحسین قرار بگیرد. یوونتوس از برد ۳ بر یک پنج ماه پیش مقابل سویا تنها یک گل خورده. آلوس در دفاع‌های چهار و پنج نفره یوونتوس در این فصل حضور داشته همچنین به‌عنوان بال راست در سیستم ۱-۳-۲-۴٫ او همه‌فن‌حریف‌بودن خود را بارها به اثبات رسانده.

اخیرا یوونتوس بهترین تیم جهان در خریدن بازیکنان آزاد شده. پیرلو، پل پوگبا و سامی خدیرا از تیم‌های رقیب به تورین آمدند بدون صرف هیچ هزینه‌ای. اگر پیرلو را بهترین خرید آزاد تاریخ فوتبال می‌دانند، آلوس قطعا خیلی با او فاصله ندارد.

 او چند روز است که ۳۴ ساله شده اما ثابت کرد بارسلونا چه اشتباه بزرگی در مورد او مرتکب شد

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو