زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

زیدان کابوس آمستردام را برای یووه زنده می کند؟

زین الدین زیدان، سرمری فعلی کهکشانی ها حالا برابر تیمی قرار خواهد گرفت که نام و نشان خود را مدیون آنجاست.

سرای نور؛

در اواسط دهه ۹۰ میلادی، ستاره شماره ۲۱ یوونتوس هافبک خلاقی بود که نقش مهمی در رسیدن بیانکونری ها به فینال ۹۸ ایفا کرد.

تیم مارچلو لیپی با گذر از سد موناکو راهی فینال شد تا برابر رئال مادریدی قرار بگیرد که با غلبه بر دورتموند، به دنبال قهرمانی بعد از ۲ دهه در اروپا بود.

بیانکونری ها برای سومین سال متوالی راهی فینال شدند و طی ۲ سال قبل، یک بار با غلبه بر آژاکس فاتح اروپا شده و سال بعد در مقابل درخشش دورتموند هیتسفیلد مغلوب شدند.

یوونتوس با دل پیروی آماده که در نهایت در آن فصل با ۱۰ گل آقای گل لیگ قهرمانان شد، زیدان، اینزاگی، کونته، پروتزی و …. دیگر ستارگان خود در آمستردام آماده رویارویی با تیم یوپ هاینکس با ستارگانی چون روبرتو کارلوس، ردوندو، سیدورف، رائول و میاتوویچ شد.

فینال کم افت و خیز آن فصل در نهایت با گل دقیقه ۶۶ پدراگ میاتوویچ، مهاجم یوگسلاو در شرایطی بسیار مشکوک به آفساید قوهای سپید، به سود این خاتمه یافت تا زیدان و دیگر بازیکنان یووه برای دومین فصل متوالی ناکامی در فینال را تجربه کنند.

زیدان ۳ فصل دیگر در تورین ماند و دوران فوق العاده ای را در این تیم سپری کرد. یک سال بعد، این بار آنها در نیمه نهایی در دیداری دراماتیک مغلوب شیاطین سرخ شدند و در حالیکه همه چیز در تورین مهیای رسیدن آنها به فینال بود، طوفان تیم فرگی با درخشش دوایت یورک و اندی کول، رویای بیانکونری ها را نقش بر آب کرد.

در نهایت و بعد از درخشش در جام جهانی ۹۸ و یورو ۲۰۰۰ با لباس تیم ملی فرانسه، زیزو در سال ۲۰۱۱ راهی رئال مادرید شد تا فصل جدیدی را در دوران پرافتخار خود تجربه کند.

بعدها و در لباس رئال مادرید، زیزو با به ثمر رساندن گلی تاریخی و فراموش نشدنی برابر لورکوزن، قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرد اما بعد از غلبه بر آژاکس، بیانکونری ها ۴ بار تا آستانه قهرمانی پیش رفتند اما شکست در فینال، همیشه سد بزرگی در افتخارآفرینی برون مرزی بانوی پیر بوده است.

زیدان دیشب و بعد از گذر از سد اتلتیکو اعتراف کرد که در یوونتوس تبدیل به یک فوتبالیست بالغ شده است و این تیم هنوز در قلب وی جای دارد.

حالا و در فینال کاردیف، باید دید زیدان حسرت یوونتوس در فینال را ۵ گانه خواهد کرد یا اینکه بعد از ۲۱ سال، دست بانوی پیر به لیگ قهرمانان اروپا خواهد رسید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو