زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

یادداشت ویژه: چگونه ببازیم اما شکست نخوریم؟

اصل مطلب هواداران اتلتیکو بودند، شاد و متحد و متحیر کننده . می خواستند دنیا را از داستان خودشان پر کنند.

سرای نور؛

این جا ویسنته کالدرون بود. بازی به پایان نزدیک می‌شد که قطره های آب خود را از ابرها کندند تا مادرید با  بارانی باورنکردنی  دوش بگیرد. پس، ثانیه‌ای نگذشته بود که زیدان و سیمئونه؛ با استایل های متفاوت باران را  از سروصورت و لباسشان پاک کنند و آخرین تلاششان را برای حفظ یا تغییر نتیجه بزنند. اما در لحظه‌ای که باران و البته نتیجه حاضران در ورزشگاه را فراری می‌داد، جنبشی در ورزشگاه آغاز شده بود. در سکوهای کالدرون دست‌ها باز می‌شد و به شانه دیگری حلقه می‌شد تا صفوف افقی در ردیف‌های عمودی، دیواری غیرقابل رسوخ درست کنند تا هیچ شکستی ازشان عبور نکند. آن هم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و در آستانه حذف…

 


اگر آتلتیکومادرید برای فتح لیگ قهرمانان اروپا به اندازه کافی ثروتمند و بزرگ نیست، اشکال ندارد. آن‌ها با روحیه انقلابی سرمربی شگفت انگیزشان و با پرس و سبک جنگجویانه، دو بار در فینال سی آل حاضر بوده و تا حد ممکن تلاششان را برای پیش رفتن در این مسیر کرده‌اند. تیمی که مهاجمان بزرگ و ستاره‌های اصلی‌اش را به تیم‌های دیگر داده اما هیچ وفت از پا نیفتاده. تیمی که بعد از یک قرن از  کالدرون به واندا متروپولیتانوی هفتادهزارنفری مهاجرت می‌کند اما ریشه‌هایش همیشه در همین ورزشگاه خواهد ماند. تیمی که بنیانگذارنش سه جوان باسکی بوده‌اند و با هلینو هررای افسانه‌ای جدا افتادگی و مبارزه جویی را در هم آمیخته و حالا با همان سبک قدیمی در اروپا قد علم کرده است.

 

دیشب، در لحظات پایانی دربی مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، اتفاقی  شگفت انگیز رخ داد. هم نوایی طولانی هواداران آتلتی زیر باران شدید که برد رئال را تحت تأثیر خود قرار داد. آنها خوشحال  و قدردان، سهم تیم فوق‌العاده دیه گو سیمئونه را ادا کردند. تیمی که در پنج فصل گذشته غرور را به جنوب مادرید برگردانده و حتی اگر شمالی‌های رئال، همیشه دستی پرتر از جام و افتخار داشت‌اند اما در آتلتی چیزهایی هست که آنها درک نمی‌کنند. چیزهایی مثل همین اعلام وفاداری دسته جمعی و بالا و پایین پریدن روی سکوها که حتی باران وحشتناک را تبدیل به وسیله‌ای برای زیباتر شدن صحنه‌ای کرد که آنها به دنبال خلق اش بودند. تصویری تماشایی برای گیف های تلگرام و صفحات اینستاگرام؛ وقتی قرار است عشق و علاقه و وفاداری را به تصویر بکشید.

 


این مشابه تصویری بود که ایسلندی‌های در جام ملت‌های اروپا به نمایش گذاشته بودند و البته کاملتر از آن. تصویری به‌غایت خوشایند که شاید مثل تشویق ایسلندی مرزها را در بنوردد و از قطب شمال به جنوب ایران و هند و نپال برسد. وقتی که ما صرف‌نظر از نتیجه چیزهای جدیدی را برای لذت کشف کرده‌ایم و دیوار خودمان را ساخته‌ایم.  وقتی که حتی شکست و حذف به معنای باخت نیست که برنده ماییم.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو