زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

آزمون و رفقا در پی رازگشایی در تاریخ

در سالگرد تاسیس باشگاه روستوف رسانه های روسیه از رازی نوشتند که طرفداران این تیم هنوز بعد از 87 سال نتوانستند آن را کشف کنند.

سرای نور؛

باشگاه روستوف در یکی از جنوبی ترین استان های روسیه وارد هشتاد و هفتمین سال تاسیس خود شد. اتفاقی که به یکی از سوژه های ناب رسانه های روسی تبدیل شد تا آنها به رمزگشایی از رازی بپردازند که طرفداران روستوف هنوز نتوانستند آن را کشف کنند.
اسپورت اکسپرس روسیه نوشت:« امروز هشتاد‌وهفتمین سالگرد رسمی تاسیس باشگاه روستوف است.  در تاریخ ۱۰ ماه می سال ۱۹۳۰ میلادی در روزنامه بولشویتسکای تاسیس این تیم به نام سلماشستروی اعلام شد. تیم فوتبال تازه سازمان‌یافته سلماشستروی در شهر کراسنی سولین ۲ بازی دوستانه برابر تیم‌های  کارگران و  منتخب این شهر برگزار کرد که با شکست‌های مشابه ۳ بر ۲ پایان یافت».

 


در ادامه گزارش آمده است:«هنوز این مساله یک راز باقی‌مانده است که چرا برای اولین بار اعلام وجود تیم  فوتبال روستوف در روزنامه محلی مولوت آن هم در تاریخ ۱۰ ماه می سال ۱۹۳۰ میلادی انجام شد. با گذشت این همه سال هنوز هم کسی نمی‌داند پیدایش دقیق تیم فوتبال روستوف روسیه پیش از انتشار آگهی اعلام آن در روزنامه‌ها در چه سالی بوده است. به همین خاطر سال تاسیس رسمی تیم روستوف همان تاریخ ۱۹۳۰ میلادی محسوب می‌شود و همه طرفداران این تیم بدون رسیدن به جواب این راز امروز را سالگرد تاسیس باشگاه می دانند و جشن می گیرند در حالی که در این روز تنها اعلامیه بازی در روزنامه های وقت منتشر شده بود».
به این ترتیب در جشن هشتاد و هفتمین سالگرد تاسیس باشگاه روستوف که اتفاقا در مراسمی ویژه برگزار شد سردار آزمون و رفقا در پی رازگشایی در تاریخ بودند و حتی در این بین روزنامه های روسی گزارش های مفضلی نیز منتشر کردند که مورد توجه طرفداران روستوف نیز قرار گرفت.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو