زمان انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

امام جمعه نور:

دولت مردان ما در سازمان ملل سندی را امضا کردند که خواستگاه آن در غرب است

امام جمعه نور گفت: دولت مردان ما در سازمان ملل سندی را امضا کردند که خواستگاه آن در غرب است و انسان محوری جای خدا محوری را گرفته است.

به گزارش سرای نور،حجت‌الاسلام سیدمهدی امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران نوری در مصلی الغدیر این شهرستان، با توصیه به تقوی الهی، اظهار کرد: هرچه انسان به سر منشأ و اولیای خدا نزدیک‌تر شود، تقوای آن بیشتر می‌شود.

وی در مورد نقش انسان‌ها در ظهور امام زمان(عج) افزود: دو نظریه در این زمینه وجود دارد که عده ای می‌گویند اعمال انسان‌ها در تعجیل ظهور نقشی ندارد و مقدرات و سرنوشت نزد خداست و نظریه دیگر دلایل عقلی و نقلی دارد و محققان و اندیشمندان از نظر فلسفی و عقلی می‌گویند: هرکاری در عالم از طریق علت و معلول انجام می‌شود و کارها و اعمال انسان می‌تواند در زمان ظهور تأثیرگذار باشد.

امام جمعه نور تأکید کرد: مقدمات ظهور باید فراهم شود تا امام زمان(عج) ظهور پیدا کند و جامعه باید از نظر سبک زندگی و اخلاقی، مهدوی پسند باشد و باید در این زمینه تفکر کنیم و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه گسترش دهیم تا میزبان خوبی برای آقا امام زمان (عج) باشیم.

این خطیب جمعه از مسئولان و مردم و همه کسانی که در برگزاری جشن میلاد حضرت مهدی (عج) و نظارت در برپایی آن نقش داشتند، قدردانی کرد.

امیری ارجمند با اشاره به اینکه انسان‌ها همیشه در امتحان قرار دارند و دنیا محل امتحان و آزمایش است، تصریح کرد: امروزملت ایران در امتحان بزرگ سیاسی انتخابات قرار دارد که حضور با شور و نشاط مردم در این انتخابات ضروری است زیرا دشمن همیشه دشمن است و به دنبال ضربه زدن به کشور و ملت ایران است.

وی با اشاره به بصیرت ملت ایران خاطرنشان کرد: مردم با حضور پر رنگ خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به فرد اصلح رأی می‌دهند چون با دستان خود مقدرات آینده را در انتخابات رقم می‌زنند.
امام جمعه نور گفت: به کسی رأی بدهید که متخصص، کارآفرین، معتقد، ولایت مدار باشند و نگاه اشرافی نداشته باشند و کسی که نگاهش ولایی، مذهبی و دینی نیست، لایق شورای اسلامی و ریاست جمهوری نمی‌باشد.

این خطیب جمعه گفت: دولتی که معیشت و آمار فقط در شعار اوست کارساز نیست و باید در عمل به جامعه نشان دهند که چه مقدار در اشتغال و معیشت مردم تأثیر گذار بودند.

امیری اظهارکرد: امروز جنگ اقتصادی به منازل کشیده شده است و هزاران کار خانه تعطیل و بسیاری از مردم بیکار شدند و خانواده‌هایی که چند دهه در کنار هم زندگی کردند به خاطر مشکلات اقتصادی از هم پاشیده شده است.

وی گفت: مردم در انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری مسئول سیاسی هستند و باید پاسخ گو باشند زیرا اگر افرادی را که اصلح نباشند انتخاب کنند، ابتدا به خود مردم و جامعه ضربه وارد می‌کند.

امام جمعه نور با اشاره به امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو در امر آموزش خاطرنشان کرد: دولت مردان ما در سازمان ملل سندی را امضا کردند که خواستگاه آن در غرب است که اگر بخواهیم حقوق بشر را رعایت کنیم باید در مدارس آموزش جنسی داده شود و هر کجا از آموزش اسم دین، خدا، امام زمان (عج) و … وجود داشته باشد ضد بشر است و انسان محوری جای خدا محوری آمده است و آموزش دینی و اخلاقی باید از مدارس خارج شود.

وی گفت: رهبر فرمودند: ما کشور امام زمان و قرآن و مسلمان هستیم و اسلام نیز با این قوانین مخالف است، مجلس شورای اسلامی نیز از این امضا بی خبر بود و رئیس مجلس به امضای این سند اعتراض کرد در صورتی که باید مجلس آن را مصوب می‌کرد و طبق این سند ۱۳ سال دیگر با امضای دولت مردان مدارس ما مختلط و آموزش جنسی در کتاب‌های درسی جایگزین آموزش ایثار، گذشت، دین، انسانیت و… می‌شود.

امام جمعه نور تأکیدکرد: مردم ما با بصیرت، آگاه و بیدارند، امروز مسئولان به پشتوانه سرمایه مردم حرف می‌زنند و شعار می‌دهند اما در عمل عقب نشینی می‌کنند و مردم آن‌هایی که حرف می‌زنند و عمل نمی‌کنند و از ایمان بی بهره اند را باید کنار بگذارند و کسانی را انتخاب کنند که جهادی، ولایی و اهل عمل هستند.

این خطیب جمعه با اشاره به برخی مسئولان گفت: چه کسی می‌خواهد خیابان را دیوار بکشد، این سخن دشمنان ماست، چرا از زبان دشمنان حرف می‌زنید؟ آیا ارزش دارد انسان برای پست ، ایمان و دین خود را زیر سئوال ببرد؟

امیری ارجمند گفت: مردم ما ولایی و امام زمانی (عج) هستند و تا زمان که ما ولایت و رهبری داریم که پیرو خلف صالح آن مرد سفر کرده و نائب امام زمان است اگر تمام دنیا دست به دست هم بدهند، هرگز نمی‌توانند بر مردم ما چیره شوند و مردم ایران با اتحاد زیر سایه ولایت و همراهی امام زمان (عج) سربلند و پیروز خواهند ماند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو