زمان انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۵ -

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد:

واژگونی؛ مهمترین عامل تصادفات نوروزی

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور مهمترین علت تصادفات نوروزی را واژگونی خودروها اعلام کرد.

 

به گزارش سرای نور؛ سردار اسکندر مومنی در نخستین روز از تعطیلات نوروز با حضور در استان البرز در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان، اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و تنی چند از مسئولان انتظامی در خلال بازدید از محورهای مواصلاتی استان البرز ضمن تاکید بر کاهش میزان کشته های سوانح جاده ای در کشور، اظهار کرد: حضور نیروهای پلیس در محورهای مواصلاتی کشور برای ایجاد امنیت جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در سال جاری برای برقراری امنیت در سطح جاده ها انجام شده است، گفت: نیروی انتظامی همه توان خود را به کار گرفته تا در نقاط صفر مرزی و درون شهرها امنیت به طور کامل برقرار باشد.

سردار مومنی با تاکید بر اینکه نیروهای پلیس در همه جای کشور حضوری پررنگ دارند، گفت: ایران کشوری منحصر به فرد است به طوری که بسیاری از مردم در ابتدای سال دو هفته را به سفر کردن اختصاص می دهند.

البرز جزو ۵ استان پر تردد کشور

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه مردم ایران به طور میانگین در سال دوبار سفر می کنند، گفت: همه تمهیدات امنیتی و انتظامی اندیشیده شده است تا سفری ایمن در انتظار مردم باشد.

وی به ساماندهی نیروهای اداری، فنی و ستادی برای اجرای طرح نوروزی پلیس اشاره کرد و گفت: دور نخست سفرهای نوروزی روز گذشته به پایان رسید و از امروز دور دوم سفرهای نوروزی آغاز شده است به طوری که در ابتدای ساعات امروز در بسیاری از جاده ها شاهد ترافیک هستیم.

سردار مومنی با تاکید بر اینکه نیروهای پلیس با همه توان آماده ارائه خدمات به مردم هستند، گفت: با آغاز دور دوم سفرهای نوروزی این آمادگی باید بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه البرز جزو ۵ استان پر تردد کشور است، گفت: استان البرز در همه مقاطع زمانی جزو ۵ استان پر تردد کشور محسوب می شود و این استان محل تردد به شمال، شمال غرب و غرب کشور است.

حضور گسترده و پیشگیرانه پلیس در جاده های کشور

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به حجم بالای ترافیک در محور کرج – چالوس، گفت: این محور به لحاظ امنیتی – ترافیکی از اهمیت بالایی برخوردار است به همین منظور باید شاهد تجلی هماهنگی های بین بخشی میان پلیس راهور، نیروهای انتظامی، نیروهای امدادی، تیم های راهداری، اورژانس و هلال احمر باشیم.

سردار مومنی با تاکید بر اینکه تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش مرگ و میر در جاده ها با مشارکت مردم محقق می شود؛ گفت: کنترل سرعت از اهمیت بالایی برخوردار است هر چقدر سرعت کمتر باشد رانندگان می توانند از بروز حوادث جلوگیری کنند.

وی در ادامه سه راهبرد اصلی پلیس در ایام نوروز را حضور گسترده و پیشگیرانه، برخورد قانونی با جرائم و تخلفات حادثه ساز و رفتار مناسب و توام با احترام با مردم حتی متخلفان برشمرد.

افزایش علائم راهنمایی و رانندگی در جاده های کشور ضروری است

وی در ادامه با اشاره به اینکه واژگونی خودرو به عنوان مهمترین عامل تصادفات نوروزی است، گفت: خستگی، خواب آلودگی و بی توجهی به جلو مهمترین علل بروز تصادفات است اما این نکته را باید در نظر گرفت که طی روزهای اخیر ۴۰ درصد تصادفات رانندگی بین جاده ای در کشور بر اثر واژگونی خودروها بوده است.

سردار مومنی افزود: بسیاری از حوادث واژگونی خودروها در بعد از ظهر و غالبا در جاده های کویری و مسطح اتفاق افتاده است که ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است.

وی در ادامه نصب هر چه بیشتر علائم رانندگی در جاده های کشور را مهم خواند و گفت: تیم های راهداری در کنار جاده ها چراغ های ماشین آلات را روشن نگاه دارند تا رانندگان برای تردد از هوشیاری بیشتری برخوردار باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان شاهد سفرهای ایمن باشیم و آمار تلفات جاده ای کاهش یابد.

حاشیه های سفر جانشین فرمانده ناجا به استان البرز

* حضور سردار مومنی در محور کرج – قزوین با بالگرد

* مسافرانی که قصد عبور از محور کرج – قزوین را داشتند برای لحظاتی از ماشین پیاده شده و با سردار مومنی عکس سلفی و یادگاری گرفتند.

* سردار با حضور در میان مسافران با تقدیم گل برای آنها سفری ایمن را آرزو کرد.

* حضور خبرنگاران در اولین روز از تعطیلات نوروزی چشمگیر بود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو