زمان انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

ربیعی: دولت امام زمان، دولت تهمت نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت امام زمان دولت تهمت نیست و ثمره انقلاب، اینگونه رفتارها نیست،چراکه حکومت هیچ ارزشی ندارد.

سرای نور؛علی ربیعی در همایش روسای بانک کشاورزی کشور در بابلسر گفت: دولت امام زمان دولت تهمت نیست . ثمره انقلاب اسلامی، اینگونه رفتارها نیست، حکومت هیچ ارزشی ندارد. راستگویی با مردم شیوه حکومت باید باشد، امام علی (ع) می فرماید: حکومت به اندازه کف دهان بزغاله ارزش ندارد ما باید آبرو بگیریم. ما باید رنج را از مردم کم کنیم . برای کم کردن درد مردم نمی توانیم به آنها دروغ بگوییم . ما باید رنج را از مردم کم کنیم . کسی که منتظر امام زمان باشد باید شباهت هایی به آن حضرت داشته باشد. بردن مردم به سمت سعادت با روش های غیراخلاقی امکان ندارد .

وی افزود : اگر کسری رشد داشته باشیم جبران شدنی است . تورم کنترل شدنی است . اما اخلاق قابل جبران نیست .
کنش رفتار جامعه سالها طول می کشد. اولین راه مبارزه با فساد این است که درست صحبت کنیم و بعد از جامعه انتظار داشته باشیم که درست رفتار کند. وی تصریح کرد: برداشت هایی از توسعه، رشد، دستاورد توسعه بشری را دارد . روح اقتصاد مقاومتی پدیده رشد و توسعه در درون آن نهفته است . زمانی که از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم از عدالت بحث می شود . الگویی از رشد و توسعه بحث می شود که همه مردم مشارکت داشته باشند . فقرا از مواهب رشد و توسعه بهره مند شوند وقتی جامعه اقتصادش بزرگ شود سهم کارگران و افراد کم درآمد روز به روز بزرگ تر بشود.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری چنین نظری را داشتند و هیچگونه تابلویی از رشد و توسعه را تصور نداشتند که عده ای در آن له شوند. امروز هم مسائل بزرگ در مورد توسعه صورت می گیرد. قطعاً باید به نحوی پیش برویم که فقرا و افراد پایین دست جامعه سهم بیشتری از مسیر رشد و توسعه و منتفع شوند و وضعیت برابری برای آنها ایجاد شود .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بحث حقوق های نجومی بنده عرض کردم مراقب بدنه مدیریت بانک ها باشید . هرچند با قائده ای که ریختیم روال ناعادلانه و غلط را کنترل کرد. موسسات مالی غیرمجاز که از دولت قبلی که وارث دولت قبلی بود دارد کنترل می شود.
من فکر می کنم با توجه به برنامه ای که در پیش داشتیم سعی کردیم نوعی ثبات در بازار اقتصاد ایجاد کنیم .وی افزود : در صف ارز و سکه مردم به سر می بردند. در کوتاه مدت نمی شود اشتغال ایجاد کرد . متقاضیان شغل که در دهه۶۰ متولد شده بودند در دهه ۸۰ تعدادشان به ۹ میلیون نفر رسید و با سالی ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار شغل پاسخگوی آنان نبودیم مسابقه بین دانشگاه ها ایجاد شد و با تاخیر ۴ الی ۶ ساله این جمعیت متقاضی کار شدند. در دوره ۸ ساله دوره قبل جمعاً ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شد و توقع دانشگاهیان برای جذب شدن به مشاغل بالا رفته است.
کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو