زمان انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

نظامیان آمریکا، انگلیس و اردن وارد جنوب سوریه شدند

وبگاه صهیونیستی مدعی رخنه نیروهای ویژه آمریکا، انگلیس و اردن به جنوب سوریه در تقابل با برنامه‌های ایران و حزب الله در این منطقه شد.

وبگاه «دبکا فایل» مدعی شد که نیروهای ویژه آمریکا همراه با نیروهای ویژه انگلیس و اردن  اواخر روز یکشنبه وارد جنوب سوریه شدند.

ظاهرا این نیروها با عبور از مرزهای شمال اردن و از طریق مرز «تنف» بین اردن و عراق و سوریه وارد جنوب سوریه شدند. گفته می شود که این اقدام با هماهنگی با اسرائیل صورت گرفته است.

سرای نور؛بر اساس این گزارش، نیروهای دولتی سوریه و حزب الله اینک در مرز بین سوریه، عراق و اردن و در بزرگراهی که  امان پایتخت اردن را به بغداد متصل می‌کند صف آرایی کرده‌اند.

دبکا به نقل از منابع نظامی خود نوشت که ایران و سوریه قصد ممانعت از عملیات مشترک آمریکا، اردن و اسرائیل را در مرزهای اسرائیل  با اردن وسوریه داشته‌اند.

ازسویی دیگر مسکو نیز به شدت چشم به تحولات اخیر دوخته و البته با بی‌اعتمادی به آمریکا نظاره‌گر آخرین تحولات است.

بنابر گزارش‌‌ها، روسیه، ایران و سوریه را از تحرکات ائتلاف آمریکا در منطقه با خبر می‌کند.

به نوشته این منبع خبری، ارتش رژیم اسرائیل روز یکشنبه رزمایش یک هفته‌ای را در مجاورت مرز با لبنان و سوریه با حضور واحدهای زرهی و  پشتیبانی هوایی آغاز کرد.

در مرزهای شرقی سرزمین‌های اشغالی نیز رزمایش با مشارکت اردن، آمریکا، به نام  «شیر مشتاق» در حال برگزاری است  و  در آن  نیروهای عربستان سعودی و امارات نیز حضور دارند.

این وبگاه مدعی شد که انجام دو رزمایش با فاصله زمانی کم در مرزهای اسرائیل،سوریه و اردن،دمشق و حزب‌الله نیروی تحت حمایت ایران را در فشار گذاشته است.

دبکا فایل در خاتمه مدعی شد که اقدام آمریکا، اردن و انگلیس برای تقابل با طرح ایران و سوریه در خنثی ساختن برنامه آمریکا در اعزام نیروهای اردنی به جنوب شرقی سوریه  صورت گرفته است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو