زمان انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

هاشمی‌طبا: عامل اصلی اعتیاد بیکاری است

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حفظ ایران شعار من است، چراکه ما نباید ایران را یکبار مصرف ببینیم و باید کشورمان را تغذیه کنیم.

سرای نور؛سید مصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه) در شبکه چهار سیما اظهار داشت: محیط زیست‌ ما امروز به خطر افتاده است و برای نجات آن نیازمند نیرو هستیم.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح کشاورزی تأثیر مثبتی بر روی محیط زیست دارد و ما می‌توانیم در عین اصلاح وضعیت محیط زیست کشورمان اشتغال نیز ایجاد کنیم.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه بیکاری مشکل اصلی کشور است، خاطرنشان کرد: حل بیکاری همراه با رفع مشکلات کشور همچون محیط‌زیست امکان‌پذیر خواهد بود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: با سینه زدن در مورد بیکاری مشکلی حل نمی‌شود، بلکه ما باید به دنبال راهکار بگردیم.

وی در همین زمینه به اقتصاد مقاومتی اشاره و دستورالعمل‌های آن را بسیار جامع و کامل عنوان کرد.

هاشمی‌طبا در عین‌حال تأکید کرد: برای هریک از بندهای اقتصاد مقاومتی نیازمند دستورالعمل و نقشه راه هستیم؛ چراکه اقتصاد مقاومتی به تولید و صادرات توأمان توجه دارد، یعنی باید تولید صادراتی داشته باشیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه تولید صنعتی نمی‌تواند اشتغال تولید کند، اظهار کرد: رفع بیکاری را باید از طریق گردشگری حل کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که توانایی دولت شما در تعامل با سایر قوا چگونه خواهد بود، گفت: بنده فردی انعطاف‌پذیر و نرم‌خو هستم و اهل ایجاد تضاد و تحریم نیستم که البته این بستگی به طرف مقابل دارد؛ چراکه اگر طرف مقابل لجوج باشد، بنده تسلیم او نخواهم شد.

هاشمی‌طبا با تأکید بر اینکه فصل‌الخطاب بین همه قوا مقام معظم رهبری است، گفت: باید در صورت بروز اختلاف به فصل‌الخطاب که رهبری هستند رجوع کرده و به نظر ایشان تمکین کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عین‌حال ادامه داد: من به اصل تفاهم بیشتر از لجاجت و پافشاری بر نظر خود، معتقد هستم.

وی در مورد ارز و سیاست‌ها برای تک‌نرخی کردن آن نیز گفت: تک‌نرخی کردن ارز دستاویزی برای گران‌تر شدن است؛ چراکه هرچقدر بخواهیم نرخ ارز دولتی را به بازار نزدیک کنیم، نرخ ارز در بازار بیشتر خواهد شد و این باعث می‌شود دولت از مابه‌التفاوت ارز درآمد کسب کند، بنابراین هیچ چاره‌ای به جز دونرخی کردن ارز نیست.

هاشمی‌طبا در مورد حفظ شأن دانشمندان ایرانی نیز گفت: جامعه باید به علما و دانشمندان احترام بگذارد و این به معنای قائل شدن امتیاز خاصی برای آن‌ها نیست، بلکه باید به علما احترام بگذارد تا آن‌ها در جامعه مؤثر باشند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همین رابطه اضافه کرد: اینکه به دانشمندان جامعه‌شناس ما گفته می‌شود همه آن‌ها اندیشه غربی دارند، آن‌ها را آزرده‌خاطر می‌کند و اسائه ادب به هنرمندان نیز کار درستی نیست.

وی می‌گوید که نقش دانشگاه در جامعه را بیش از هر چیز دیگری مهم می‌داند، اما دانشگاه باید کانون علم به معنای واقعی باشد، به‌عبارتی دانشگاه و مراکز علمی باید حد و حدود خود را حفظ کند تا جامعه نسبت به آنان گرایش پیدا کند.

هاشمی‌طبا با اشاره به زورگویی برخی کشورها همچون آمریکا، گفت: ما نمی‌توانیم یک موجودی را که درنده‌خو است را هدایت کنیم، بلکه باید با کسانی که در مقابل ما هستیم با سازشی عاقلانه و مدبرانه رفتار کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما باید از تحریک و رفتار ناخوشایند و ناعاقلانه خودداری کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش منزلت اجتماعی معلمان در جامعه چه راهکاری دارید، گفت: دریافت حقوق کمتر از بقیه مشاغل به معنای کاهش منزلت معلمان نیست.

هاشمی‌طبا افزود: برخی معلمان به من می‌گویند که حقوق من از فلان دلال و تاجر کمتر است، من هم به آن‌ها می‌گویم شما هم بروید دلال و تاجر بشوید؛ چراکه دولت نمی‌تواند حقوق معلمان را افزایش دهد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: کسانی که در خدمت دولت هستند باید بپذیرند که امکانات دولت در همین حد است، البته کسی که می‌گوید معلمی شغل پیامبران است، در حقیقت منزلت اجتماعی خود را حفظ کرده است؛ چراکه مردم نیز نسبت به معلمان بی‌اعتنا نیستند.

وی ادامه داد: دولت اگر بخواهد حقوق معلمان را افزایش دهد باید ارز ۳ هزار و ۷۰۰ تومانی را تبدیل به ۷ هزار تومان کند.

هاشمی‌طبا با تأکید بر اینکه معلمان بدانند از لحاظ شخصیتی شأن بالایی دارند، گفت: وقتی می‌گوییم معلمی شغل انبیاست، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که انبیا هیچ‌گاه در ناز و نعمت و زندگی اشرافی نبوده‌اند؛ بنابراین این حقوق کم به معنای کاهش منزلت معلمان نیست، بلکه به معنای محدود بودن امکانات دولت است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که به نظر شما شعارهای انتخاباتی شما تا چه میزان در جهت اهداف نظام و اهداف جامعه است، اظهار داشت: نیاز جامعه ما این است که کشورمان را از درون از دست ندهیم و زیستگاه‌مان را حفظ کنیم.

وی با اشاره به شعار انتخاباتی خود تأکید کرد: شعار من حفظ ایران بوده است و این به این دلیل بود که ما داریم ایران را یکبار مصرف می‌کنیم و باید علی‌رغم استفاده از ایران، کشورمان را نیز تغذیه کنیم.

هاشمی‌طبا در مورد یارانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: یارانه‌ها باید برای همه اقشار جامعه قطع شود و از محل آن منابعی در اختیار کمیته امداد و بهزیستی در جهت کمک به افراد محروم قرار گیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آبیاری غرقابی و توسعه فاضلاب‌ها را از جمله راهکارهای خود احیای منابع آبی و کاهش کم‌آبی در کشور عنوان کرد.

وی در همین رابطه گفت: باید در کشور نهضت تصفیه آب جاری شود.

هاشمی‌طبا همچنین بیکاری را عامل اصلی اعتیاد در جامعه دانست و گفت: اگر کسی دارای شغل و خانواده باشد کمتر به سراغ اعتیاد می‌رود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر مجدداً از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش تحریم شدیم شما چه عکس‌العملی خواهید داشت، افزود: حتماً مطابق آنچه در ابتدای تحریم‌ها اتفاق افتاد نخواهد بود؛ چراکه نمی‌شود آن‌ها ما را تحریم کنند و ما مثل کبک سرمان را زیر برف ببریم.

وی تأکید کرد: تظاهر به عدم تأثیر تحریم‌ها باعث اتلاف منابع ما می‌شود، بنابراین باید هرچه بیشتر به نیروها و توان داخل توجه کنیم.

هاشمی‌طبا تصریح کرد: آن‌ها ما را تحریم کردند و ما به‌جای آنکه خود را تجهیز کنیم به سراغ آن‌ها رفتیم و آن‌ها ما را از در راه ندادند و ما از پنجره وارد شدیم؛ یعنی کالای کره‌ای را از دوبی تهیه کردیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو